OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det behövs den bästa personalen för att ha den bästa skolan. Är du en av dem? Rälsen åk 4-9 ligger i topp jämfört med alla andra skolor i Sollentuna i flertalet frågor enligt kommunens kundenkät. Vi har allt från stor andel nöjda elever till duktiga pedagoger, samt en trygg och lärorik arbetsmiljö. Vår verksamhet genomsyras av småskalighet med en varierad och ämnesövergripande undervisning. Digitala verktyg används på ett naturligt sätt i undervisningen av både pedagoger och elever där alla elever har ett eget digitalt hjälpmedel. Sedan tre år tillbaka använder vi oss även av digitala läromedel. Vi arbetar aktivt för att förebygga mobbning och med att stärka elevernas självkänsla. Rälsen AB är ett aktiebolag som driver sex små enheter. Höstterminen 2013 startades Rälsen åk 4-9.
Vi söker dig som är skicklig på att entusiasmera, har goda kunskaper om läroplanen och tillgång till ett kreativt tänkande. Du är legitimerad lärare med inriktning mot bild i åk 4-9 och ytterligare ett ämne alternativt lärare i fritidshem. Tjänsten är på ungefär 50%.Du har goda kunskaper om barns lärande och erfarenhet av skolverksamhet. Du gillar att samarbeta med kollegor kring frågor om elevers lärande och du är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer med såväl elever, kollegor och föräldrar.
Du bör vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Du ska vara lösningsfokuserad, ansvarstagande, initiativrik och positiv.
Du kommer att få möjlighet att ingå i ett välfungerande arbetslag som tillsammans utvecklar och utformar Rälsen åk 4-9.
Vi söker nu dig som är skicklig och drivande till vår verksamhet och kan bidra med att utveckla vår verksamhet i linje med skolans styrdokument. Uppdraget handlar om att skapa förutsättningar för utveckling, erbjuda en inspirerande miljö och främja sociala kontakter. Vår pedagogiska utgångspunkt är att vi måste anpassa verksamheten efter våra elevers behov, intressen och förutsättningar och ständigt ompröva.
Intervjuer kommer ske fortlöpande.