OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
Lerlyckeskolan är en väletablerad stabil F-6 skola med ca 340 elever och 40 medarbetare. Under detta och kommande läsår fokuserar vi på att utveckla vår verksamhet bl.a. genom strukturerat arbete med kollegialt lärande. Sen många år tillbaka arbetar vi utifrån systemteoretiskt förhållningssätt där lågaffektivt bemötande är en del. Vi utgår från att alla har gott uppsåt samt att vi tillsammans skapar en trivsam arbetsmiljö och goda förutsättningar. Våra ledord i vår kommunikation är att det ska vara hjälpsamt och vi försöker vara tydliga med vad vi önskar av varandra.
Förskoleklass består ht-21 av 50 elever uppdelade i två grupper. Vi kommer detta läsår även ha en särskild undervisningsgrupp för de elever med behov av undervisning i mindre sammanhang. Du kommer planera undervisningen tillsammans med övriga lärare i förskoleklass men ha huvudansvaret för undervisningen i den särskilda undervisningsgruppen. Runt varje årskurs i F-3 jobbar ett arbetslag som består av lärare och fritidsledare/lärare i fritidshem. Vi arbetar för att arbetslagen ska vara självstyrande och därmed fördelas arbetsuppgifterna inom arbetslaget utefter ämneskompetens och övriga kvalifikationer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker nu en lärare till förskoleklass!
Lärarutbildning för yngre åldrar är ett krav. Du som söker har arbetat minst 3 år som lärare och har erfarenhet av att följa en klass från förskoleklass upp i årskurs 1. Tidigare erfarenhet av att arbeta runt elever med NPF är också ett krav. Vi ser gärna att du har kännedom om systemteoretiskt förhållningssätt samt kunskap och erfarenhet av skolans styrdokument.
Personliga kvalifikationer som vi ser som viktiga och hjälpsamma är att du är en positiv pedagog, har lätt för att samarbeta och att du är en tydlig, strukturerad och trygg ledare för barnen. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med elevernas bästa i fokus. Vi kommer ta hänsyn till behörighet och personliga kompetenser för att du ska komplettera behovet i befintligt arbetslag
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.