OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Hökarängsskolan omfattar årskurserna 1-9 och förskoleklass samt fritidshem, fritidsklubb och anpassad grundskola.
Verksamheten omfattar cirka 630 elever. Skolans profiler år 7-9 är basket, idrott, musik samt bild & form. Hökarängsskolan ska vara en skola för var och en och för alla: Varje elev ska vara i goda lärprocesser, trivas och må bra här och nu och lämna skolan med goda resultat och väl rustad för framtiden. Personalen ska vara engagerad och ha höga förväntningar på varandra, sig själva och eleverna. Eleverna ska vara engagerade, delaktiga och ansvarstagande. Vår gemensamt framtagna vision "Vi vet vad vi kan, vart vi är på väg och hur vi tar sig dit", ger oss alla på skolan en riktning för våra gemensamma mål, utmaningar och ansträngningar. Våra formulerade målbilder visar på förhållningssätt och kvaliteter som vi alla på skolan ska eftersträva för att skapa en trygg skola med goda lärmiljöer och höga skolresultat. Arbetet med IT-pedagogiska verktyg är i utveckling.
Arbetsbeskrivning
I tjänsten som lärare mot fritidshem/fritidspedagog arbetar du med undervisningen på Hökarängsskolans fritidshem och KTT för anpassad grundskola åk F-9, samt samarbetar med andra pedagoger för att eleverna ska nå kunskapskraven. Tillsammans med arbetslaget planerar, genomför och utvärderar du elevernas aktiviteter på fritidshemmet utifrån fritidshemmets styrdokument. Du kommer att ingå i anpassad grundskolas arbetslag och bidra till elevernas utveckling, både kunskapsmässigt och socialt under hela elevens skoldag. Du kommer bidra med det pedagogiska utvecklingsarbetet av Hökarängsskolans fritidshem tillsammans med den pedagogiska utvecklingsgruppen för fritidshemmet. Ett av våra utvecklingsarbeten är samverkan mellan anpassad grundskola och grundskola. Vi förväntar oss att du har kunskaper, erfarenhet och vilja att arbeta med elever i behov av särskilt stöd.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad lärare mot fritidshem alternativt inväntar legitimation. Det är bra om du har erfarenhet att arbeta på fritidshem, har erfarenhet av arbete inom anpassad grundskola, samt att du har goda ledaregenskaper. Vi ser också att du har god förmåga att kommunicera och skapa positiva relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du ska kunna möta elever utifrån var och ens behov och arbeta för att alla elever ska nå målen och komma så långt som möjligt i sitt lärande. Du är intresserad av att utveckla din profession och driva utveckling. Du har kunskap och en idé om hur du tillsammans med dina kollegor ska förverkliga målen utifrån läroplan och värdegrund. Ditt elevfokus är tydligt och ska återspeglas i ditt förhållningssätt i vardagen. Vi söker dig som kan ta egna initiativ, är engagerad och intresserad av barns lärande och utveckling. Du är ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi förutsätter att du har god förmåga att samarbeta.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.