OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Beskrivning
Vällingbyskolan är en F-9 skola som ligger nära Vällingby Centrum.
På skolan går ca 800 elever som bor i närområdet i och runt ABC-staden Vällingbys alla typer av bostadsområden/upptagningsområden. Vår skolbyggnad är en K-märkt, häftig, funkisbyggnad med en stor inbjudande skolgård och härliga grönområden runt om. Vällingbyskolan befinner sig i ett spännande utvecklingsarbete med stort fokus på samspelet mellan kunskapsutveckling, social utveckling och elevhälsoutveckling för att ge varje elev bästa förutsättningar att lyckas med sin skolgång. Vi strävar efter att vara det självklara valet för elever och föräldrar i Vällingby.
Arbetsuppgifter
Du bedriver musikundervisningen på lågstadiet och arbetar även som lärare i fritidshem. Som lärare i fritidshem är du en del av hela fritidsverksamheten och samspelar tydligt med biträdande rektor för fritidsverksamheten och en arbetslagsledare. Du har en aktiv och viktig roll i utvecklandet av fritidsverksamheten. Där det ges mycket utrymme för kreativitet och initiativtagande.
Kvalifikationer
Utöver formell utbildning önskar vi att:
- Du har ett självklart arbetssätt i ditt arbete med eleverna och förstås i det ett starkt intresse och engagemang för att utveckla undervisningen efter varje elevs individuella behov och utveckling.
- Du är en person som har hög arbetsmoral och engagerad i ditt arbete.
- Du är bra på att kommunicera, värnar om goda relationer och är alltid professionell i varje möte med elever, vårdnadshavare och personal med elevens perspektiv ständigt i fokus.
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.
Vi intervjuar löpande till denna tjänst, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.