OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor och på våra fritidshem ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare i fritidshem/fritidspedagoger:
- Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella mål och riktlinjer.
- Tillämpa en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer.
- Erbjuda en meningsfull fritid som utgår ifrån elevernas behov, intressen och erfarenheter.
- Inta ett demokratiskt och empatiskt förhållningsätt. Där god omsorg kombinerat med undervisning, tillsammans stimulerar elevens utveckling och lärande.
Arbetsplatsbeskrivning
Hökarängsskolan omfattar årskurserna 1-9 och förskoleklass samt fritidshem, fritidsklubb och grundsärskola. Verksamheten omfattar cirka 500 elever. Skolans profiler år 7-9 är basket, idrott, musik samt bild&form. Hökarängsskolan ska vara en skola för var och en och för alla: Varje elev ska vara i goda lärprocesser, trivas och må bra här och nu och lämna skolan med goda resultat och väl rustad för framtiden. Personalen ska vara engagerad och ha höga förväntningar på varandra, sig själva och eleverna. Eleverna ska vara engagerade, delaktiga och ansvarstagande. Vår gemensamt framtagna vision "Vi vet vad vi kan, vart vi är på väg och hur vi tar sig dit", ger oss alla på skolan en riktning för våra gemensamma mål, utmaningar och ansträngningar. Våra formulerade målbilder visar på förhållningssätt och kvaliteter som vi alla på skolan ska eftersträva för att skapa en trygg skola med goda lärmiljöer och höga skolresultat.
Arbetsbeskrivning
I tjänsten som lärare mot fritidshem/fritidspedagog arbetar du med undervisningen på Hökarängsskolans fritidsklubb åk 4-6, samt samarbetar med andra pedagoger för att eleverna ska nå kunskapskraven. Tillsammans med övriga medarbetare planerar du fritidsklubbens verksamhet samt ingår i det elevstödjande arbetet under skoltid. Du kommer att ingå i mellanstadiets arbetslag och bidra till elevernas utveckling, både kunskapsmässigt och socialt under hela elevens skoldag.
Särskilt fokus ligger på det sociala arbetet i elevgrupperna och att stödja eleverna i att utveckla sin sociala kompetens och samspel.
Du kommer dessutom ha ett riktat uppdrag kring raster och fysisk aktivitet under skoldagen.
Kvalifikationer
Vi söker en lärare mot fritidshem/fritidspedagog med inriktning idrott som är engagerad, idérik och som vill vara med och utveckla fritidsklubben på vår skola. Du ska vara väl insatt i fritidshemmets styrdokument och kunna arbeta självständigt och i grupp.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.