OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en skola där det finns goda möjligheter att utvecklas, både som elev och som medarbetare? Är du utbildad lärare i fritidshem/fritidspedagog och har ett genuint intresse och kompetens att driva fritidshemmets utveckling i riktlinje med läroplanens intentioner? Då kan du vara den vi söker!
Vallatorpsskolan är en kommunal F-9-skola med skog och natur som närmsta granne och ligger i västra Täby. Här är tillgängligt lärande och språkutvecklande arbetssätt en självklarhet så att alla elever ska lyckas så bra som möjligt med sin skolgång.
Om jobbet
Nu söker vi dig som tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta målfokuserat med planering, genomförande och uppföljning av fritidshemmets verksamhet. I din roll bidrar du med kunskap och idéer om hur ni systematiskt ska förverkliga målen utifrån läroplanen. Under skoldagen kommer du att arbeta i elevgrupp i samverkan med lärare. I uppdraget kan det också komma att ingå ett övergripande ansvar för rastverksamhet, beroende på de sökandes kompetens och egna önskemål. På Vallatorpsskolan står vi just nu i ett spännande utvecklingsskede där vi under vårterminen 2022 fokuserar på att:
• vidareutveckla våra aktiviteter inom fritidshemmet med läroplanen som grund och med alla elevers olika behov i fokus.
• vidareutveckla rastverksamheten
• skapa en kollegial delakultur över avdelningsgränser.
Vi hoppas att du vill vara med i detta arbete och anta en aktiv och drivande roll tillsammans med skolledning, elevhälsa, lärare och fritidshemmets medarbetare! Om detta verkar intressant, tveka inte att söka till oss på Vallatorpsskolan! Vi ser fram emot att mötas för fördjupade samtal.
Vem är du?
Vi vill att du som söker tjänsten:
• är utbildad lärare i fritidshem/fritidspedagog
• är väl förtrogen med läroplanens mål och värdegrund
• har god samarbetsförmåga, initiativförmåga, flexibilitet samt helhetstänk
• är strukturerad och ansvarstagande
• skapar goda relationer och är professionell i mötet med elever, vårdnadshavare och personal
• har god erfarenhet av att driva utvecklingsarbete inom fritidshemmet
• vill vara med och driva utvecklingen framåt i tätt samarbete med ledning och övriga medarbetare
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 100%.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 11 januari 2022. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.
Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet.
Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.