Lärare i fritidshemmet till Anpassad grundskola på Sylteskolan

Lärare i fritidshemmet till Anpassad grundskola på Sylteskolan

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Om verksamheten 
Sylteskolan är en F-9 skola där både grundskola och anpassad grundskola finns.

Den anpassade grundskolan i Trollhättans stad är i ett spännande skede som innebära en utveckling och expansion av verksamheten.

På Sylteskolan arbetar vi utifrån en gemensam helhetssyn, värdegrund och förhållningssätt för ett starkt ledarskap i klassrummen. Tydliga rutiner och anpassning av undervisningen är ledstjärnor i vår verksamhet. Vi ser mångfald som en tillgång och inkludering som en självklarhet. I vår verksamhet finns många olika nationaliteter representerade och i våra undervisningsgrupper och vi undervisar elever utifrån olika kursplaner. Vår ambition är att ständigt utveckla oss och vår verksamhet med målet att öka elevernas måluppfyllelse, kunskapsmässigt och socialt. Alla elever ska få utvecklas så långt som möjligt!

På anpassad grundskola har vi elever som läser både ämnen och ämnesområden. Skolan erbjuder även fritidsverksamhet och korttidstillsyn. Elevens hela skoldag är viktig för att skapa trygghet, känsla av sammanhang och en meningsfull fritid.

Korttidstillsynenens verksamhet på anpassad grundskola är i en spännande utvecklingsfas och behöver tillsätta lärare i fritidshemmet.  

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshemmet. Du kommer att leda planeringen och genomföra den pedagogiska verksamheten för våra elever då de är på fritids och eller på korttidstillsyn. Verksamheten har behov av en tydlig ledare för att leda och driva förändringsprocesser gällande organisatoriska strukturer i form schema, samsyn, pedagogiska forum (kollegialt lärande), ökad känsla och förutsättningar för ett korttidstillsyn. Samarbete med lärare och elevstödjare angående elevernas lärande, delaktighet och inflytande är av största betydelse för våra elevers utveckling. Du verkar för en god kvalitet på korttidstillsynen och ser till helheten av elevernas lärande på korttidstillsyn och i skola. Viss del arbetstiden kan komma att bli förlagd i skolan antingen som resurspedagog eller i något ämne.

Du är väl förtrogen med våra styrdokument och känner dig trygg i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet och kompetens inom området för funktionsnedsättningar och även har erfarenhet av att arbeta i anpassade grundskolan eller inom LSS-verksamhet. Kunskap/utbildning i lågaffektivt bemötande samt i AKK, alternativ kompletterande kommunikation, är meriterande. Du sätter eleven i fokus och har höga förväntningar på så väl verksamheten som dig själv. Det är viktigt att du har ett engagemang och ett lugnt och tålmodigt sinne för att kunna möta eleverna i de svåra situationer som kan uppstå. Som person är du självständig, flexibel och har ett professionellt bemötande mot elever, vårdnadshavare, kollegor och övriga som du möter i din yrkesroll. Du är lyhörd, kreativ, kvalitetsmedveten och arbetar strukturerat och systematiskt i samarbete med chef och kollegor.

Då samarbetet på korttidstillsyn och skola är centralt ställer det krav på god samarbetsförmåga och tydlig kommunikation i arbetet. Vidare är det även meriterande om du har kunskaper att lägga personalschema i Medvind och aktivt driva utvecklings- och/eller förändringsarbeten. I rollen som ansvarig för korttidstillsynen är du en mellanledare vilket betyder att du leder dina kollegor i de lärande processer korttidstillsynen och skolan befinner sig i i sitt systematiska kvalitetsarbete. 

Vad du kan förvänta dig av tjänsten
- Du kommer få delta och driva utvecklingsarbete på fritidshemmet. 
- Du får komma till en skola där eleven står i centrum.
- Få en rektor som är genuint intresserad av specialpedagogik.
- Du kommer delta i ett sammanhang där rektor, specialpedagog, pedagog, elevstödjare verkar tillsammans runt eleven för att skapa en god lärmiljö som stimulerar elevernas lärande.
- Vara beredd på många skratt.
- Få fina relationer med kollegor.

Anställningsinformation
Tjänsten är en semestertjänst.
Intervjuer kan komma att pågå under rekryteringsperioden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!


Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.


Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2024
  • Ansök senast: 29 oktober 2024

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


20 november 2024

Lärare mot fritidshem till Paradisskolan

Lärare mot fritidshem till Paradisskolan

20 november 2024

Lärare i fritidshem till Byavångsskolan

Lärare i fritidshem till Byavångsskolan

20 november 2024

Fritidslärare med inriktning idrott

19 november 2024