OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare:
- Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov.
- Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
- Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande.
- Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen.
Arbetsplatsbeskrivning
Johan Skytteskolan är en skola med höga förväntningar och goda studieresultat. Vi har sedan flera år ett pågående arbete kring bedömning för lärande, värdegrund och tillgängliga lärmiljöer. Detta arbete syftar till att skapa förutsättningar för alla elever att, utifrån ålder och mognad, ta ett ökat ansvar för sina studier och därigenom utvecklas optimalt, både socialt och kunskapsmässigt. En viktig pusselbit i detta arbete är det gemensamma samarbetet i ämnet och i arbetslaget.
Vi ser hela skolan som en lärande organisation där gemensam fortbildning, workshops och kollegialt lärande är viktiga delar.
Läs mer på http://grundskola.stockholm
Arbetsbeskrivning
Du kommer att undervisa i hem- och konsumentkunskap i årskurs 7-9. Tjänsten innefattar också mentorskap för en klass tillsammans med en annan lärare. Du kommer ingå i ett arbetslag tillsammans med andra lärare som undervisar i samma årskurs. Tjänsten omfattar 100%.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad och behörig lärare i hem- och konsumentkunskap för åk 7-9. Som lärare på Johan Skytteskolan är det viktigt att du:
- Leder och organiserar arbetet och skapar en trygg lärandemiljö för eleverna.
- Driver ämnesutveckling i nära samarbete med dina ämneskollegor genom att samplanera och sambedöma.
- Gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära, både självständigt och tillsammans med andra.
- Ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap.
- Skapar tillgängliga lärmiljöer.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med elever i behov av anpassningar och särskilt stöd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du som är nyexaminerad lärare har rätt till en mentor under ditt första år, introduktionsperioden.
Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling för utveckling av och stöd i undervisningen. Som lärare i Stockholms stads skolor har du även möjlighet till såväl handledning som coachning, och vi satsar på karriärtjänsterna förstelärare och lektorat.
Läs mer på www.pedagogstockholm.se
I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare. Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.