OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en lärare för ett vikariat i historia med tillsättning snarast möjligt. Tjänsten omfattar ca 60%, men kan eventuellt utökas beroende på ämneskombination. Undervisning kan fördelas mellan 3-5 dagar och gäller på både SA- och NA-programmen med grupper om ca 9 elever. Elevernas skoldagar är mellan 08:30-15:00.
Om du är rätt person så finns möjlighet till tillsvidareanställning på hel- alternativt deltid på grund av kommande pensionsavgångar. Se gärna ytterligare annons och besök hemsidan för mer information.
Vi arbetar intensivt med att hitta undervisningsmodeller och utveckla ett tydliggörande pedagogiskt arbetssätt som passar våra elever och det finns stora möjligheter att påverka arbetsformer och metoder. Våra elever behöver hjälp med att strukturera sina studier och du kommer vid behov att ha specialpedagogiskt stöd i undervisningen. Bland dina kollegor finns legitimerade och erfarna pedagoger i alla ovan nämnda ämnen.
Du bör uppskatta ett nära samarbete med dina kollegor och ha ett stort intresse och engagemang för skolans elever. Du bör även vara intresserad av pedagogisk utveckling, då vi ägnar mycket tid åt att hitta vägen till varje elevs lärande. Skolan arbetar med digitalisering för att underlätta och utveckla pedagogiken samt att skapa struktur och tydlighet. Därför är erfarenheter av att arbeta med digitala verktyg som tex Office 365 också en merit. Våra elever behöver förhålla sig till så få personer som möjligt under sin skoldag. Det innebär en liten organisation där vi arbetar nära varandra och våra elever och därför är medarbetarnas personliga egenskaper mycket viktiga.
Många av våra elever får svårigheter med traditionell undervisning. Därför söker vi en innovativ och kreativ pedagog med intresse för att utveckla nya strategier i undervisningen. Någon som är lyhörd för elevernas behov. Det är meriterande om du har utbildning inom autismspektrum (AST) eller har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med vår elevgrupp, utöver att möta enstaka elever med AST i ordinarie klasser. Erfarenhet/behörighet att undervisa i grundskolans senare år kan också vara intressant.
Mimers gymnasium i Täby är en mindre friskola för elever med diagnoser inom autismspektrum (främst Aspergers syndrom, ADHD, ADD och högfungerande autism). Skolan har två studieförberedande program (SA och NA) och erbjuder en lugn och trivsam arbetsmiljö i ljusa luftiga lokaler nära allmänna kommunikationer. Undervisningsgrupperna är oftast mellan 7-10 elever. Lärare och övrig personal på skolan har stor kunskap och erfarenhet både vad gäller autismspektrum och undervisningsämnen. En liten organisation med korta beslutsvägar ger en smidighet i verksamheten. Andan i skolan präglas av ett tydligt ledarskap med stor öppenhet och lyhördhet samt goda möjligheter att påverka arbetssituationen. Skolan satsar på medarbetarnas trivsel och kompetensutveckling. De som arbetar hos oss ska känna sig sedda, uppskattade och väl behandlade.
Vill du veta mer om skolan - besök hemsidan http://www.mimersgymnasium.se
För vidare upplysningar om tjänstens innehåll, vänligen kontakta skolans rektor Adrienne Varkonyi, telefon 0736-555085 eller e-post: adrienne.varkonyi@mimersgymnasium.se.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel