OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, möjlighet att påverka och utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.
Vi är en relativt nystartad verksamhet och söker nu medarbetare som vill vidareutveckla vår kommungemensamma särskilda undervisningsgrupp för ca 6 elever i årskurs 1-6. Vår inriktning är elever i socioemotionella svårigheter.
Borgstenaskolan är Borås Stads nordligaste skola och en av de minsta. Vi är en F-6 skola med 109 elever och 17 personal. Skolan ligger i vacker lantlig miljö med en stor skog alldeles intill där barnen kan leka på rasterna och som även används till uteklassrum. Vi har även tillgång till en stor Idrottshall.
Du ingår i ett team bestående av lärare, lärare i fritidshem, lärarassistent samt socialpedagoger. Tillsammans arbetar ni för att alla elever skall lyckas i sin skolgång där målet är att ge eleverna det stöd som de behöver för att på sikt återgå till en ordinarie skolverksamhet. Teamet arbetar med lågaffektiv arbetsmetod och bemötande, baserat på forskning och beprövad erfarenhet.
Arbetet som lärare i Borgstenagruppen innebär undervisning och utförande av social färdighetsträning i samarbete med vår socialpedagog. Uppdraget innehåller alla förekommande arbetsuppgifter som tillhör läraryrket som att planera och utveckla det pedagogiska arbetet enskilt samt genom kollegialt arbete med hela Borgstenaskolan.
Vi söker dig som:
- är legitimerad grundlärare med behörighet på låg- och /eller mellanstadiet, gärna med ytterligare utbildning inom lågaffektivt arbetssätt samt dokumenterad arbetslivserfarenhet inom skolan
- har förmågan att se alla elevers olika behov, tar hänsyn till deras individuella förutsättningar, har ett stort engagemang för elevgruppen och får alla elever att växa.
- är trygg, tydlig och stabil
- vill arbeta i en nystartad verksamhet, uppskattar utmaningar och kan ta egna initiativ samt är resultatinriktad.
- har mycket god förmåga att samarbeta med kollegor i verksamheten, med vårdnadshavare samt med representanter från andra myndigheter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete inom skola, behandlingsverksamhet eller på annat sätt arbetat med elever i socioemotionella svårigheter.