OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Är du den vi söker?
Gillar du utmaningar och vill var med och skapa något nytt från grunden? Är du en duktig matte och NO-lärare med förmåga att skapa relationer och nå även elever med svårigheter? Då är du den vi söker!
Arbetsplatsbeskrivning
Bagarmossens skola är en F-9 skola med vacker skolgård belägen intill Nackareservatet med fina möjligheter att vistas i naturen.
På skolan finns idag också en CSI-grupp för årskurs 1-6.
Arbetsbeskrivning
Vi kommer till höstterminen 2021 att starta upp två helt nya grupper med särskild undervisning. Vi söker dig som tycker det skulle vara spännande att starta något från grunden, som gör skillnad för eleverna med störst behov.
Dels handlar det om en CSI-grupp för årskurs 7-9. CSI är grupper med ett centralt intag i Stockholms stad. Bagarmossens skola har sedan länge en CSI-grupp för åk 1-6, med inriktning framförallt mot autismsspektrumdiagnoser. Nu har vi fått i uppdrag att starta en grupp även för åk 7-9 så att eleverna ska kunna fullfölja sin skolgång på Bagarmossens skola.
Dels handlar det om att vi har behov av att starta en särskild undervisningsgrupp för elever på skolans högstadium, som har behov av att gå i ett mindre sammanhang hela eller delar av skoldagen.
Vi tänker att de här två grupperna ska samarbeta och dela kompetenser mellan sig. Vi söker därför två lärare med så bred ämnesbehörighet som möjligt mot årskurs 7-9, för att eleverna ska möta så få lärare som möjligt i undervisningen. Två tjänster med bred behörighet kommer att kunna täcka upp större delen av den teoretiska undervisningen i båda grupperna.
Vi söker därför dig som har en ämnesbehörighet inom ma/no/tk, men även andra kombinationer är möjliga.
Du ska ha kunskap inom hur lärmiljöer kan anpassas och användningar av olika former av extra anpassningar och stöd. Du ska ha ett lösningsinriktat och lågaffektivt förhållningssätt.
Du har erfarenhet av att arbeta med elever med särskilda behov, såsom diagnoser inom NPF.
Du ser utmaningen och glädjen i att arbeta med elever som kan ha svårt att kommunicera språkligt, lär sig långsamt eller har svårt med det sociala samspelet. I arbetet ingår förutom undervisning ett nära samarbete med kollegor, regelbunden kontakt med vårdnadshavare och dokumentation av anpassningar och stöd.
Kvalifikationer
Vi vill att du är legitimerad lärare samt har erfarenhet av att arbeta med barn med särskilda behov, bland annat inom autismspektrat. Du behöver ha en god samarbetsförmåga, men också kunna ta egna initiativ och vara aktiv i utvecklingen av verksamheten.
Har du dessutom specialpedagogisk utbildning så är det ett plus.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Holmgren
0850815677