Lärare i matematik

Arbetsbeskrivning

Stiftelsen Lycée Français Saint-Louis är en internationell skola som följer fransk läroplan enligt en konvention med AEFE (Agence pour l’enseignement Français à l’étranger). Skolan, som har ca 700 elever mellan 6 och 19 år, ligger på natursköna Stora Essingen. I denna stimulerande mångkulturella miljö arbetar elever från ett 40-tal nationer och 150 personal med språket som sammanhållande länk. Till stiftelsen hör även en svensk förskola med fransk profil som har ca 100 elever. Dessutom har vi ett fritidshem för elever i årskurserna CP-CM1. Fritidshemmet arbetar enligt de svenska styrdokumenten (LGR 22) men har stark fransk infärgning. Fritidshemmet organiseras årskursvis i fyra större avdelningar där ett arbetslag på fritids följer barnen från CP-CM1. 




Lycée Français Saint Louis de Stockholm erbjuder en Ferietjänst som vikarielärare i matematik på  heltid (100%)  för perioden 9 januari till 22 juni 2023.

Beskrivning
Utbilda och stödja elever från högstadiet till gymnasiet i de olika inlärningscyklerna i matematik från åk 8 till åk på gymnasiet.  

Arbetsuppgifter
• Designa och genomföra undervisningssekvenser inom ramen för de franska nationella programmen.
• Bidra till inlärning av färdigheter inklusive förmågor, attityder och kunskaper.
• Utforma och genomföra inlärnings- och bedömningsmetoder och -sekvenser från högstadiet till gymnasiet.
• Individuell uppföljning och medverkan i elevernas lärandeprojekt.
• Delta i skollivet (inklusive föräldramöten och klassråd) och i genomförandet av skolprojektet.
• Planera årliga pedagogiska verksamhet för de aktiviteter för de berörda eleverna.
• Mentor för en klass i åk 9: följa eleverna i samband med orientering och för att erhålla Diplôme National du Brevet.

Kvalifikationer
Kandidatexamen + minst tre års eftergymnasial utbildning i matematik eller teknik; en universitetsexamen på Bac+5-nivå är en fördel.
Lärarlegitimation önskas (CAPES, Agrégation, Lärarlegitimation eller motsvarande).
Yrkeserfarenhet från en skola med fransk läroplan och med elever mellan 11-18 år är önskvärd.

Funktionell fastsättning 
Under ledning av rektorn, funktionell överordnad chef.

Kunnande
- Utforma och genomföra undervisning som är anpassad till allmänhetens mångfald. 
- Arbeta i ett team.
- Leda en klass och väcka elevernas intresse och deltagande.
- Utvärdera elevernas prestationer.
- Använda avdigitala verktyg i undervisningen.
- Säkerställa säkerheten i verksamheten.
- Strukturera inlärningssekvenser ur didaktisk och pedagogisk synvinkel i förhållande till de aktuella utbildningsvägarna och skolprojektet.

Kunskaper
- De aktiviteter som lärs ut.
- Didaktiska begreppen  i matematik.
- Det franska utbildningssystemet, dess frågor, officiella texter som rör disciplinen.
- Skolans organisation och funktion samt de rättsliga regler som gäller för den. 
- Lärandeprocesser och mekanismer.
- Bedömningsmetoder, särskilt för den sista cykeln.
- Grupp- och konflikthantering.
- Barn och ungdoms psykologi, sociologi och utveckling.
- Specialpedagogik: metoder för pedagogisk differentiering och vård av elever med särskilda behov (EBEP).
- Språk: Utmärkta kunskaper i franska; kunskaper i engelska och svenska skulle vara en fördel.





Vi tillämpar belastningsregistret, som skall kunna presenteras vid intervju.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Secondaire
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


Vikarierande gymnasielärare (Sam, Psy & Rel)

Vikarierande gymnasielärare (Sam, Psy & Rel)

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024