OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Äppelviksskolan är en kommunal grundskola i Bromma med drygt 660 elever i årskurserna 6-9.
På skolan trivs elever och personal och det finns höga förväntningar på goda resultat från alla parter. Vi förutsätter att du som söker tycker om att arbeta med tonåringar i en miljö där du ständigt samspelar med elever, vårdnadshavare och kollegor. Alla lärare på skolan arbetar i både arbetslag och ämneslag. Vi har ett väl fungerande EHT-team och ett Trygghetsteam som arbetar, både förebyggande och direkt, med elever för att de ska nå målen och trivas i skolan. Skolan är inne i en digitaliseringsprocess och alla elever har egna enheter. I den digitala utvecklingsprocessen tar skolan del av forskning och beprövad erfarenhet i syfte att nå en balans mellan att utveckla elevernas generella digitala kompetens och ökad måluppfyllelse.
Arbetsbeskrivning
Äppelviksskolan söker en entusiastisk och erfaren lärare i matematik och NO som ska undervisa i åk 6-9 samt eventuellt vara mentor i en klass. Tjänsten är ett vikariat på 100% under vårterminen 2023. Du brinner för att undervisa och sätter eleven i centrum. Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt, är kreativ, flexibel och har ett tydligt ledarskap i mötet med eleverna. Din undervisning bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet. Du kan se elevers skilda behov och med en god pedagogisk insikt stödja dem i att nå så långt som möjligt. Du kommer att ingå i både arbetslag och ämneslag där du samarbetar med andra kollegor i olika frågor som bedömning, olika projekt och elevernas hälsa. På skolan har du stora möjligheter att samarbeta och utvecklas med ett MA/NO-team på ca 15 personer.
Kvalifikationer
Du har lärarlegitimation i matematik och NO för årskurs 6-9.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.