Lärare i matematik och No, Östhammar

Lärare i matematik och No, Östhammar

Arbetsbeskrivning

Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Nu söker vi dig som vill ingå i - och utveckla - en samarbetande kultur med elevernas bästa för ögonen. Vi har en skolutvecklare i kommunen som bjuder in till uppskattade introduktionsdagar för nyanställda och vi arbetar enligt ett årshjul som kallas Lyckas tillsammans där du har hjälp av tydliga kommungemensamma planer och rutiner. Vi som söker en ny kollega jobbar på nybyggda Frösåkersskolan i centrala Östhammar. Vårt fokus är trygghet, studiero och kunskap för våra cirka 505 elever i årskurserna 4-9. Vårt mål är att Frösåkersskolan ska bli den bästa skolan och att det är en plats där både personal och elever vill vara! Här erbjuder vi dig goda möjligheter till personlig utveckling i en stimulerande och trivsam arbetsmiljö - allt inom pendlingsavstånd till Uppsala.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag är att tillsammans med kollegor undervisa och fortsätta utveckla lärmiljö och undervisning för eleverna i åk 7-9 i vår studioverksamhet. I studion ansvarar du för undervisning i ma/no och har ett nära samarbete med andra undervisande lärare i studion, elevassistenter, trygghetsteam, elevhälsa och skolledning.

När du jobbar som lärare och mentor hos oss blir du en del av ett sammansvetsat arbetslag, en trygg plattform i din vardag. Vi planerar och utvecklar verksamheten tillsammans och jobbar för att utmana och stötta varje elev så att de alla får goda förutsättningar att möta framtidens utmaningar och möjligheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet för undervisning i matematik och NO-ämnen. Du har stor kompetens gällande lärmiljöer, undervisningsmetoder, förhållningssätt och arbetsmetoder för elever i behov av särskilt stöd och alternativa lösningar. Har du erfarenhet som lärare är det meriterande. Har du erfarenhet av relationskapande arbete med elever och med elever i behov av stöd är även det en merit. Goda IT-kunskaper är ett krav så att du kan sätta dig in i de system vi arbetar med. Har du även kunskaper i Unikum och Teams sedan tidigare så är det ett plus.

Det är några förmågor vi ser som extra viktiga i vårt jobb och som vi hoppas att du känner igen hos dig. Att samarbeta med kollegor för att tillsammans skapa de allra bästa förutsättningarna för våra elever är en sådan förmåga. Att bygga trygga och tillitsfulla relationer är en annan - det är en tillgång för dig i relation till dina elever såväl som i relationen till kollegor och vårdnadshavare. En positiv inställning och ett starkt engagemang hjälper också för att inspirera och visa eleverna (och oss kollegor) på möjligheter och lösningar. I studion är det extra viktigt att du är en kreativ, lösningsfokuserad och lyhörd lärare.

Har vi väckt ditt intresse? Det är i alla fall vår förhoppning, hoppas vi får läsa just din ansökan! Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan.

ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.

Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning.

I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar

Sammanfattning

Liknande jobb


26 december 2024

Grundskollärare åk 6-9 språkval franska

26 december 2024

Lärare årskurs 7-9 till Akutskolan

Lärare årskurs 7-9 till Akutskolan

23 december 2024

Ma/NO-lärare åk 7-9

Ma/NO-lärare åk 7-9

23 december 2024