OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett jobb med plats för gemenskap och växtkraft
Till Cederbergskolan i Föllinge behöver vi nu en vikarierande matematik/NO/tekniklärare. Här kommer du att möta en gemenskap som stimulerar till en växtkraft. Sök till oss och gör skillnad på riktigt!
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i norr. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, förskola, barn- och elevhälsa, bibliotek samt kost och lokalvård. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen.
Cederbergskolan i Föllinge är en F-9 skola som ingår i Föllinge skolområde. Här finns totalt tre landsbygds-/byskolor med ca 150 elever från 6-16 år i ett och samma rektorsområde. Vi är ett område med ett stort utvecklingsdriv och ett pågående och framgångsrikt utvecklingsarbete där vi samarbetar med nationellt framstående kompetenser inom bland annat didaktik, betyg och bedömning och kollegial skolutveckling.
En dag som lärare på Cederbergskolan
Cederbergsskolan beskrivs kanske bäst som något så unikt som en byskola i F-9 format. Genom att arbeta på en skola med ca 100 elever från F-9 skapas unika möjligheter att möta och skapa en relation med alla elever och vuxna. Just relationer och skolans kultur är hög prioritet i vårt arbete.
Alla pedagoger i F-9 jobbar tillsammans i utvecklingsarbete och vardag, vilket gör att vi har hela skolan som perspektiv och kan tänka långsiktigt för både elev och organisation.
Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling.
Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling.
Din kompetens
För tjänsten som vikarierande matematik/No/Tekniklärare krävs att du är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i dessa ämnen, eller har en utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet.
För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete.
Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande.
Du har empatisk förmåga att kunna förstå elevernas behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare.
Övrig information
Tjänsten är ett vikariat på 80% med tillträde 2024-08-14.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Sista ansökningsdag är 2024-07-28.
Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640-161 00
Hälsning från din blivande chef
Välkommen till en utvecklande arbetsplats där samarbete är i fokus. För mig är det viktigt att medarbetare trivs och känner en tillhörighet i kollegiet. Jag söker dig som ser kollegial samverkan som viktigt för både individuell samt kollegial utveckling.
Varmt välkommen att söka till oss!