OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du inspirera och handleda elever i deras eget slöjdande, från idé till färdig produkt? Då kan en tjänst hos oss vara något för dig.
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.
Daltorpskolan ligger i sydvästra delen av Borås med tio minuters promenadväg till centrum. Skolan är modern och består av olika byggnader. Huvudbyggnaden är vacker och i gammaldags pampig stil. På skolan går ca 500 elever och flertalet av eleverna har annan bakgrund än svensk.
På skolan arbetar vi målstyrt och ledarskapet samt förhållningssättet bygger på goda relationer. Vi lär av varandra och löser utmaningar tillsammans. Som stöd i arbetet finns elevhälsa, bibliotek, IKT pedagog och studie- och yrkesvägledare och skolledning.
Tjänsten innebär undervisning i trä- och metallslöjd och textilslöjd för elever åk 7-9 på Daltorpskolan.
-Du kommer tillsammans med kollegor delta i arbetet med att analysera, genomföra och följa upp kvalitetsutveckling kopplat till din undervisning.
-Du är mentor tillsammans med en kollega för en klass elever.
-Du Håller dig ajour med forskning och deltar gärna i pedagogiska diskussioner.
Du är legitimerad lärare och har behörighet för att undervisa i textil-, trä och metallslöjd på grundskolan 7-9. Förutom att du är intresserad av slöjd, dess material, redskap och tekniker så har du ett tydligt ledarskap och kan skapa en god arbetsmiljö. Rollen innebär många kontaktytor vilket innebär att du behöver vara bra på att samarbeta och ha lätt för att skap goda relationer.
Läs mer om samt se en film om hur det är att
Arbeta som grundskollärare i Borås Stad.
Läs mer om
Borås stad som arbetsgivare och våra personalförmåner.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta rekryterande chef.