OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stiftelsen Lycée Français Saint-Louis är en internationell skola som ligger vackert benägen på natursköna Stora Essingen. Skolan, som enligt en konvention med AEFE (Agence pour l’enseignement Français à l’étranger) bedriver undervisning enligt den franska läroplanen, välkomnar 728 elever från 6-19 år. Till stiftelsen hör även en svensk förskola med fransk profil som har ca 100 elever. I denna stimulerande mångkulturella miljö arbetar ca 150 anställda med det franska språket som sammanhållande länk.
Lycée Français Saint Louis de Stockholm erbjuder en tillsvidare Ferietjänst som lärare i spanska på deltid, 55 %.
Beskrivning
Utbilda och stödja elever från högstadiet till gymnasiet i spanska. Lära ut eleverna att uttrycka sig själva,
Arbetsuppgifter
- Designa och genomföra undervisningssekvenser inom ramen för franska nationella program
- Bidra till inlärning av färdigheter inklusive förmågor, attityder och kunskaper
- Designa och implementera metoder, sekvenser och utvärdera från högstadiet till gymnasiet
- Individuell uppföljning och delaktighet i elevens lärandeprojekt
- Delta i verksamhetsprojektet bl.a. föräldramöten och klassråd
- Planera årliga pedagogiska aktiviteter för de berörda elever
Kvalifikationer
Studentexamen + minst 3 år eftergymnasial utbildning i spanska; 5 år eftergymnasial utbildning i spanska är en merit
Legitimerad lärare (CAPES eller Aggregation eller liknande)
Yrkeserfarenhet efterfårgas i det franska skolsystemet på högstadie- och gymnasienivå (elever mellan 11 och 18 år)
Förmågor
- Designa och genomföra undervisning med hänsyn till elevers mångfald
- Samarbetsförmåga
- Bedömningsförmåga
- Använda digitala verktyg i pedagogiken
- Säkerställa aktiviteterna
- Genomföra undervisningen och uppmuntra elevernas intresse och delaktighet
- Strukturera lärsekvenserna på de didaktiska och pedagogiska planerna i samband med det pågående verksamhetsprojektet
Kunskaper
- Didaktik i spanska
- Behärska den Gemensamma Europeiska Referensramen för språk (GERS)
- Det franska utbildningssystemet, dess frågor och läroplanen i spanska
- Verksamhetens regler
- Lärprocesser
- Bedömningsmetoder
- Grupp- och konflikthantering
- Psykologi, sociologi och utveckling av barn och ungdom
- Specialpedagogik: metoder om pedagogisk differentiering av elever med särskilda behov (EBEP)
- Språkkunskaper: Flytande i franska ; grundläggande kunskaper i engelska och svenska är en merit
Vi tillämpar belastningsregistret, som skall kunna presenteras vid intervju.