Lärare i SVA

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Lycksele ? staden i Lappland ? ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd.

Under förutsättning att erforderliga beslut fattas, söker vi nu lärare i svenska som andraspråk till Norrängskolan.

OM JOBBET
I tjänsten ingår undervisning, handledning av elever samt att planera, genomföra, utveckla och utvärdera den pedagogiska verksamheten. Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med de andra undervisande lärarna i åk 4-6.

I dina uppgifter ingår att:
o Stärka elevernas vilja att lära och elevens tillit till den egna förmågan.
o Stimulera elevernas intresse för att läsa och skriva på svenska.
o Leda och organisera arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas som grundar sig på ömsesidig respekt och samarbete.
o Eftersträva en god relation till eleverna som karakteriseras av ömsesidig respekt och ett förtroendefullt förhållningssätt.
o Delta i skolutveckling i den skolenhet där du är anställd.
o Se möjligheter ? komma med genomtänkta och genomförbara förslag till förbättrad organisation samt resursanvändande.
o Nyttja din kompetens och arbetstid flexibelt utifrån aktuella behov i organisationen.

OM DIG
Vi söker dig som är legitimerad lärare i svenska som andraspråk och/eller i svenska.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde är kunskaper i samiska meriterande.

KRAV
Legitimerad lärare i svenska som andraspråk och/eller i svenska.

OM OSS
Norrängsskolan är en F-6 skola med ca 300 elever. Vi har under de sista åren tagit emot många nyanlända elever från flera olika kulturer. Vi kommer under kommande två år att arbeta i projektform för att lyfta vår arbetsmiljö och elevernas kunskaper. På Norrängsskolan är vi ett sammansvetsat gäng med högt i tak och ett driv framåt. Vi tror på vikten av samverkan och att alla ska kännas sig delaktiga.

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: 2017-08-14
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk.

I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Vi hoppas därför att även du som har en annan kulturell bakgrund söker jobbet, för vi tror att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

KONTAKTPERSONER
Rektor, Helena Tellström, telefon 0950-167 66
Verksamhetschef För- och grundskola, Samuel Lundström, telefon 0950-168 55
Företrädare för Lärarförbundet, Sofie Halvarsson, telefon 0950-168 38
Företrädare för Lärarnas Riksförbund, Erika Johansson, telefon 0950-168 38

Kontaktpersoner på detta företaget

Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lycksele Kommun Lycksele
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Storgatan 22
None

Postadress

Storgatan 22
Lycksele, 92181

Liknande jobb


Lärare 4-6, Hertingskolan

Lärare 4-6, Hertingskolan

22 oktober 2024

Vikariat  lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

Vikariat lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

29 oktober 2024