OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-Ett jobb med plats för växtkraft
Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? I Krokoms kommun har du chansen att göra skillnad på riktigt. Vill du arbeta för att alla elever ska få en möjlighet att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt lära för livet? Då ska du läsa vidare och söka jobbet!
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 18 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, grundsärskola, fritidshem och förskola samt kost och lokalvård. . Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen.
Välkommen till Föllinge skolområde! Här finns totalt tre landsbygds-/byskolor med ca 160 elever från 6-16 år i ett och samma rektorsområde. Vi är ett område med ett stort utvecklingsdriv och ett pågående och framgångsrikt utvecklingsarbete där vi samarbetar med nationellt framstående kompetenser inom bl.a. didaktik, betyg och bedömning och kollegial skolutveckling.
En dag som SVA – lärare på Cederberg
Cederbergsskolan beskrivs kanske bäst som något så unikt som en byskola i F-9 format. Genom att arbeta på en skola med totalt 120 elever från F-9 skapas unika möjligheter att möta och skapa en relation med alla elever och vuxna. Just relationer och skolans kultur är hög prioritet i vårt arbete. Alla pedagoger i F-9 jobbar tillsammans i utvecklingsarbete och vardag, vilket gör att vi har hela skolan som perspektiv och kan tänka långsiktigt för både elev och organisation.
Lockas du av att möjliggöra en utvecklande och inkluderande framtid för nyanlända barn och ungdomar? Då kan detta vara en tjänst för dig!
Vi söker en engagerad lärare till vår förberedelseklass! Du arbetar tillsammans med ett arbetslag, EHT-team samt ledningsgrupp. Parallellt med kartläggning erbjuds undervisning i form av ämnesintroduktion och samhällsintroduktion. Fokus i undervisningen är att eleverna får möjlighet att utveckla svenska som andraspråk. Eleverna ska också ges möjlighet att utveckla och befästa ämneskunskaper utifrån sina språkliga förutsättningar. Vi vill att du som pedagog är förtrogen med och följer de kommunala och nationella styrdokumenten. Du skall ansvara för planering och genomförandet av den pedagogiska verksamheten. Du dokumenterar, följer upp och utvärderar. Medverkar i verksamhetens utveckling och tar ansvar för den egna personliga kompetensutvecklingen.
Inlärning kan ske på många sätt och alla elever är olika och har olika behov. Du kommer hela tiden få omedelbar feedback på din insats i form av nyfikna frågor, ögonbryn som höjs, skratt och samtal som uppstår.
Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad lärare i svenska som andra språk med gärna ytterligare ett ämne.
Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet
Som person är du engagerad och har ett genuint intresse för barn och ungdomars utveckling och lärande och har ett driv att skapa positiva relationer med såväl elever som vuxna.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av förberedelseklass men även förankring i samisk kultur och har traditionella samiska kunskaper samt talar något samiskt språk.