Lärare matematik, NO, engelska till SAGA, Sundsvalls kommun

Lärare matematik, NO, engelska till SAGA, Sundsvalls kommun

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.
Vill du vara med och utveckla och bygga upp en särskild undervisningsgrupp för elever med omfattande behov av särskilt stöd. Elever som behöver en kombination av flera särskilda stödinsatser och stödåtgärder och där stödet behövs under stora delar av skoldagen.

Från hösten 2023 kommer en särskild undervisningsgrupp, med namnet Saga, att starta som ett komplement till våra grundskolor i Sundvalls kommun. Sagas verksamhet och lärmiljö riktar sig till elever med stora behov av stöd och speciella anpassningar och där kan vi utveckla vårt arbete för att möta de elever som har störst utmaningar i sin ordinarie skolmiljö. Målet med verksamheten är att bättre möta upp de eleverna med omfattande behov av särskilt stöd i lärmiljön, av specifik kompetens, ett mindre sammanhang och mer lärarstöd. Verksamheten kommer att ha färre antal elever att förhålla sig till, extra tydlig struktur samt mycket vuxenstöd av specialutbildade lärare. Detta för att tillgängliggöra utbildning för våra elever med allra störst behov. För att trivas i rollen är du utvecklingsinriktad och har ett relationellt lärande som ett pedagogiskt verktyg.

ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i ett litet arbetslag där pedagogisk målmedvetenhet, flexibelt synsätt på arbetet och kreativt samarbete är grundläggande komponenter. Du planerar och genomför undervisningen utifrån varje elevs behov av särskilt stöd. Du utformar en tillgänglig lärmiljö både enskilt och tillsammans med kollegor och i arbetet ingår att skola tillbaka elever från liten till stor grupp. Du har ett nära samarbete med vårdnadshavare.

Ditt pedagogiska sätt och sociala förmåga gör att du lätt kan skapa relationer med människor, Du är en trygg person som har en förmåga att tro på elevers utvecklingsmöjligheter - salutogent förhållningssätt. Arbetet innebär samverkan med elevernas hemskolor, barn- och ungdomspsykiatrin, socialtjänsten och specialpedagogiska skolmyndigheten. Målsättningen är att varje elev ska återgå till den ordinarie undervisningen i grundskolan eller utveckla en god grund för framtida gymnasiestudier.

KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad lärare med behörighet i matematik, NO och engelska. Du har behörighet att undervisa från åk 1-7, åk 4-9 eller liknande och har erfarenhet att arbeta på mellanstadiet.
Du har ett väl fungerande pedagogiskt ledarskap i klassrummet och du har erfarenhet med att möta elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som har varit inkluderade i klass. Du kan uppvisa dokumenterade erfarenheter av att du har genomfört ett framgångsrikt pedagogiskt arbete med elever både i helklass och med enskilda elever. Flytande svenska i både tal och skrift, engelska tal och skrift är ett krav.
Du har vana att arbeta med digitala verktyg och program som t.ex. Office, Vklass, Inprint.

Meriterande är:
• Utbildning till specialpedagog/speciallärarutbildning
• Specialpedagogisk kompetens
• Fristående kurser runt NPF
• Erfarenhet från andra verksamheter med elever i behov av särskilt stöd

Personliga egenskaper:
Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har god förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar. Du har lätt för att skapa goda relationer och kan sätta dig in i andras personers situation och känslor. Du anpassar ditt sätt att förmedla information, kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att din information når fram. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

ÖVRIGT
Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Lärare 4-6, Hertingskolan

Lärare 4-6, Hertingskolan

22 oktober 2024

Vikariat  lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

Vikariat lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

29 oktober 2024