OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Kungsholmens grundskola - "En skola att längta till" .
Vi är en kommunal F-9 skola som omfattar grundskola, grundsärskola, fritidshem och fritidsklubb. Skolans ledningsgrupp består av rektor, biträdande rektorer och administrativ chef. Vi jobbar i årskursvisa arbetslag, Varje arbetslag har en arbetslagsledare. Vår skola är centralt belägen på Kungsholmen med närhet till kulturliv och parker. Kunskap, glädje, trygghet och sammanhang genomsyrar hela verksamheten. Vi ska bli en av de bästa och med det vara en förebild för andra. Här vet vi vad vi jobbar för. Vi är glada för vår goda skolmat, vi har egen kock vi äter pedagogiska måltider tillsammans med våra elever. Våra elever når höga meritvärden och en hög gymnasiebehörighet. Rekryteringen är oerhört viktig så för oss. Nu söker vi dig som kan få chansen att bidra till att vara en del av oss i vårt fortsatta utvecklingsarbete.
Arbetsbeskrivning
Vi förväntar oss att du har en stor portion humor och hög professionalitet med vana att leda små som stora elevgrupper. Du bidrar till ett utvecklande samarbete med kollegor och vårdnadshavare.
För att trivas här behöver du ha erfarenhet av att leda, följa upp och utvärdera arbetet med de pedagogiska planeringarna tillsammans med kollegorna på fritidshemmet. Du ska vara bekväm och vara väl orienterad i styrdokument, planer, Lgr 11, läsårsöversikter och digitala kommunikationsformer. Ett lösningsfokuserat och serviceinriktat bemötande är A och O. Du kommer ingå i arbetslaget för F-3 tillsammans med lärare, lärare mot fritidshem, fritidspedagoger och barnskötare. Du ska samverka tillsammans med lärare i klass och leda aktiviteter på fritidshemmet. Du kommer vara delaktig under ledning av biträdande rektor i vår utvecklingsgrupp för det pedagogiska planeringsarbetet och för skolgårdsutvecklingen. Vi har en bra struktur för möten och planeringar samt en skolgårdsverksamhet med glädjefyllda raster och strukturerade aktiviteter.
Du kommer att:
Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella mål och riktlinjer.
Tillämpa en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer.
Erbjuda en meningsfull fritid som utgår från elevernas behov, intressen och erfarenheter.
Inta ett demokratiskt och empatiskt förhållningssätt där undervisning kombinerat med omsorg stimulerar elevernas lärande.
Kvalifikationer
Legitimerad lärare mot fritidshem med dokumenterad erfarenhet av att leda arbetet på fritidshemmet enligt läroplan och styrdokument.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.