OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Tillsammans tar vi nästa steg - Vi vet vad vi kan, vart vi är på väg och hur vi tar oss dit.
Hökarängsskolan omfattar årskurserna 1-9 och förskoleklass samt fritidshem, fritidsklubb och grundsärskola. Verksamheten omfattar cirka 650 elever, varav ca 300 i högstadiet.
Hökarängsskolan ska vara en skola för var och en och för alla: Varje elev ska vara i goda lärprocesser, trivas och må bra här och nu och lämna skolan med goda resultat och väl rustad för framtiden. Personalen ska vara engagerad och ha höga förväntningar på varandra, sig själva och eleverna. Eleverna ska vara engagerade, delaktiga och ansvarstagande.
Hökarängsskolan är en nyrenoverad 1950-talsskola med stora fina lokaler. Entrén och skolans ljushall är välkomnande och hjärtat i skolan. Här finns elevhälsans lokaler, expedition, personalrum, arbetsrum, vaktmästeri och praktiskt-estetiska lärsalar.
I anslutning till ljushallen ligger skolbibliotek och avdelning för språk och so-ämnen.
Vi söker nu lärare i spanska åk 6-9 (50%) med möjlighet att utöka tjänsten i annat ämne åk 7-9 samt mentorskap i en högstadieklass. Spanska i en grupp vardera i åk 6-7-8-9.
Läs mer om vår skola på www.hokarangsskolan.stockholm.se
Arbetsbeskrivning
Lärare i spanska och annat ämne. Mentorskap.
Kvalifikationer
Behörig lärare spanska och annat ämne. Lärarlegitimation.
Du skall ha god samarbetsförmåga, positiv vilja och förmåga att utveckla verksamheten och se möjligheter. Du ska vara såväl projektinriktad som resultatorienterad och kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ samt samarbeta med kollegor för hög kvalitet i elevers likvärdiga utbildning. Du ska kunna fånga och fördjupa elevernas intresse för dina ämnen, ha stort intresse för elevers kunskapsutveckling och se möjligheter till utveckling samt kunna anpassa din undervisning så att den passar alla elever. Du ska tycka om att möta elever och ha god förmåga att knyta kontakt och skapa delaktighet i gruppen. Du ska arbeta språkutvecklande och bidra till det kollegiala lärandet.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.