OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Gubbängsskolan är en F-9-skola som ligger i Farsta.
Vi ligger mellan Gubbängens radhusområde norr om skolan och det stora Gubbängsfältet i söder. Skolan har ca 720 elever med ett tvåparallellt mellanstadium. Vår vision är ”En skola där alla vill utvecklas och får lust att lära sig mer”.
Vi vill samla de bästa kompetenserna och söker dig som vill ha en utmaning i en dynamisk och kreativ miljö. På Gubbängsskolan kommer du att få träffa och samarbeta med hängivna och målinriktade kollegor. Vårt mellanstadium leds av ett engagerat lärarkollegium som tillsammans med stadiets specialpedagog, socialpedagog och resurspedagoger arbetar tätt tillsammans för att skapa en god undervisning och en trygg och aktiv fritids- och rastmiljö. Vi har ett engagerat elevråd, en aktiv idrottsförening och håller på att bygga en skolkultur och tradition med regelbundna aulasamlingar där eleverna står på scenen inför hela stadiet. Vi är precis i startgroparna att starta ett trygghetsskapande och våldsförebyggande program (MVP).
Arbetsbeskrivning
Gubbängsskolan söker en engagerad, skicklig och erfaren lärare i svenska och SO till åk 4-6. Du blir mentor för en klass och har ett särskilt ansvar för att driva arbetet i given årskurs på mellanstadiet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som med driv och engagemang vill ta en ledarroll och bidra till utvecklingen av vårt mellanstadium.
Du är legitimerad lärare och behörig för årskurs 4-6 i svenska och So. En bred utbildning med inriktning mot mellanstadiet passar här och behörighet i alla fyra SO-ämnen är meriterande. Du har med fördel behörighet i ytterligare ämnen.
Du har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och är trygg vid att använda digitala verktyg i alla delar av läraruppdraget. Relationskapande och ett medvetet mentorskap är en del av hur du skapar trygghet och delaktighet. Du har en inkluderande syn på lärande med eleven i fokus. Tillsammans med dina kollegor skapar du en arbetsmiljö som kännetecknas av tydlighet och struktur, öppenhet och respekt samt höga förväntningar på varandra och våra elever.
Att möta upp eleverna där de befinner sig och anpassa undervisningen på både grupp och individnivå ser du som en självklarhet. Du planerar, organiserar, prioriterar och analyserar din lektionsstruktur såväl som övriga uppdrag som ingår i din roll på ett effektivt sätt.
Samarbete med kollegor är viktigt. Du är positiv, prestigelös och lösningsfokuserad och har god kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga med god insikt i – och kunskap om – skolans styrdokument och tillämpar dem praktiskt i det dagliga arbetet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi kommer ha intervjuer fortlöpande under ansökningstiden.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.