OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.
Läs mer om Huddinge pedagogiska plattform https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/arbeta-i-skola-och-forskola/
Om arbetsplatsen
Segeltorpsskolan är en 4-9 skola med ca 690 elever. Vi ligger i Huddinge, mellan Fruängen och Kungens Kurva och läget gör att vi har en närhet både till natur och storstad. Vår grundsyn är att alla människor har en vilja att lära och utvecklas, men att vi har olika förutsättningar och sätt att göra det på. Alla våra elever ska upptäcka lusten med att lära sig nya kunskaper och utveckla sina förmågor. Vi präglas av en vilja att alltid utvecklas till det bättre, där kunskap och trygghet står i centrum. Alla elever har en chromebook och vi arbetar aktivt med att hela tiden utveckla vårt IT-användande.
Läsning, upptäckarlust och glädje är grundstenarna i Huddinge kommuns grundskolor och elevernas kunskap, trygghet och handlingskraft är i fokus.
http://grundskolor.huddinge.se/Segeltorpskolan
Vikariat under vt-22 med ev. förlängning ht-22.
-
Arbetsuppgifter
Undervisning i en särskild undervisningsgrupp (Fyrklövern) för elever med olika diagnoser inom NPF med tonvikt på diagnoser inom autismspektrum och språkstörning.
Din profil
Du är legitimerad grundskollärare inom årskurserna 7-9 med behörighet inom svenska och/eller so.
Du har idéer och tankar kring hur man kan utveckla undervisningen utifrån varje elevs individuella behov och anpassar din undervisning efter detta. I ditt pedagogiska ledarskap är du en tydlig ledare i klassrummet och har förmågan att skapa en god arbetsmiljö.
Du har en vilja, ett intresse och erfarenhet av att arbete med elever i behov av särskilt stöd. Du är kreativ, positiv, engagerad och väl införstådd i Lgr 11. Du har ett formativt förhållningssätt och förmåga att se och bemöta elevers olika behov. Du är en skicklig pedagog, organisatör och är flexibel. Du är ansvarsfull och har en stor portion tålamod. Du har lätt för att samarbeta, både med andra lärare, övriga yrkesgrupper och föräldrar. Du tänker nytt och ser IT som en självklar del i ditt arbete.
Vana vid att sätta betyg är meriterande och du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ser dokumentation och bedömning av elevernas kunskapsutveckling som en självklar del i ditt arbete. Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din undervisning. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd.
Du är väl förtrogen med de lagar och förordningar som styr uppdraget. Du har erfarenhet av att skriva pedagogiska utredningar och åtgärdsprogram. Du är tydlig och kan sätta gränser. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta och känner glädje i ditt arbete.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.