Lärare tidigare år

Arbetsbeskrivning

Barnen och ungdomarna är Skellefteås framtid. Vår uppgift på skol- och kulturkontoret är att ge dem goda kunskaper och färdigheter – en trygg och bärkraftig plattform för fortsatta studier, och så småningom för vuxenlivet. Vi gör detta på både lärande och närande sätt. Våra 3 000 anställda är ryggraden i arbetet och säkerställer att verksamheterna – för- och grundskola, fritidshem, särskola, kulturskola, elevhälsa, resursavdelning, kultur – bedrivs engagerat och med hög kompetens och kvalitet.

För att arbeta inom skol-och kulturkontorets verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från Belastningsregistret § 22. Utdraget begär du själv hos Rikspolisstyrelsen i Kiruna. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.


Referensnummer 6664

Vikariat snarast efter överenskommelse -- 2016-06-20

Sysselsättningsgrad 80-100 %

Rekrytering sker löpande och jobbet kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut, vänta därför inte med din ansökan.

***** Arbetsuppgifter   *****
Du ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av främst matematikundervisningen i åk 2 och 3. Du motiverar och stimulerar eleverna till att utvecklas och fullföljer uppdraget som lärare utifrån gällande styrdokument.  

Du planerar och genomför utvecklingssamtal, utvecklingsplaner och skriver omdömen tillsammans med andra pedagoger i 2-3:ans arbetslag. Du samarbetar med elever, föräldrar, kollegor på skolan och ditt arbetslag är en viktig del av uppdraget.

Vid behov ansvarar du för kontakter med stödfunktioner kring elever. I detta ingår att följa upprättade åtgärdsprogram. Det är även viktigt att du anpassar ditt sätt att agera utifrån den enskilde elevens behov och arbetar aktivt med skolans värdegrund.

I anställningen ingår också att flexibelt arbeta mot andra grupper vid behov.  

***** Kvalifikationer *****
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i årskurs 1-5. Vi ser gärna att du har erfarenhet av mentorskap. Du har goda kunskaper om läroplanen och de dokument som styr skolans verksamhet. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har grundläggande IT-kunskaper.

Du har även förmåga att arbeta självständigt och i arbetslag, du har ett professionellt förhållningssätt och kan skapa goda relationer till elever, föräldrar och arbetskamrater. Du är flexibel, ansvarstagande och ser möjligheter och lösningar i olika situationer.

Erfarenhet av undervisning i grundskolan är meriterande.

Vi ser gärna att du som ännu inte fått din legitimation också söker jobbet. Uppvisa då en kvittens från Skolverket

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare.

Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Nyberg, boendechef
0910-73 50 00
Cecilia Einarsdotter-Larsson, boendechef
0910-73 50 00
Stephan Sandberg, Lärarförbundet
0910-73 50 00
Ulla-Maj Kågström, Vision
0910-73 50 00
Emma Nilsson, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Sanna Richardsson, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Gun-Britt Janson, Kommunal
0910-73 50 00
Tommy Tjärnkvist, förskolechef/rektor
0910-73 50 00
Mari Granlund, Lärarförbundet
0910-73 50 00
Lena Norde, förskolechef
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Skol- och kulturkontoret Skellefteå
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/Vikariat Snarast efter överenskommelse -- 2016-06-20
  • Publicerat: 7 augusti 2015

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Sundbyskolan söker lärare till SU-grupp

Sundbyskolan söker lärare till SU-grupp

9 december 2024

25 november 2024

Teacher, Swedish as Second Language, Class Teacher, F-klass

Teacher, Swedish as Second Language, Class Teacher, F-klass

6 december 2024