Lärare tidigare år Rydaholms skola

Arbetsbeskrivning

Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.

Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.

Barn- och utbildningsförvaltningens verksamhet omfattar förskola, grundskola, kulturskola, gymnasie, vux och särskola Tillsammans är vi ca 1300 anställda.

Välkommen att söka tjänsterna som lärare på Rydaholms skola. Rydaholms skola är en mångkulturell skola med nästan 200 elever. Skolan ligger på pendlingsavstånd till Växjö, Värnamo och Ljungby.
Tillsammans arbetar vi i arbetslag utifrån våra värdeord: Elevfokus, Samarbete, Öppen kommunikation och Humor och glädje. Att arbeta i en mångkulturell skola är en tillgång och ger möjlighet till både utmaning och utveckling. Vi har ett nära samarbete med projektet "Unga internationella vänner" som arbetar för att på olika sätt integrera nyanlända elever och deras familjer i skolan och på fritiden. Studiehandledare på ett par språk har sin största del av tjänst på skolan. Detta möjliggör en helhetssyn på eleverna som gagnar alla, oavsett kulturell bakgrund, i vårt arbete för att öka måluppfyllelsen för våra elever.
Det finns goda strukturer för kontinuerliga pedagogiska diskussioner och utvecklingsarbete. Varje vecka träffas man gemensamt i arbetslaget för utveckla det kollegiala lärandet, i fyra-veckorsintervall arbetar man systematiskt med olika utvecklingsarbeten i nära samarbete med skolans elevhälsoteam samt samverkan med kurator.


Lärare tidigare år (mindre undervisningsgrupp)

Arbetsuppgifter
Du ingår i ett arbetslag där du tillsammans med klasslärare har ansvar för individuell undervisning av ett fåtal elever som av olika anledningar behöver stöd delar av dagen utanför klassens ram, Humlegården.
I Rydaholm arbetar man inte ensam, du ingår i ett team som kontinuerligt får handledning av olika professioner i skolans elevhälsoteam. Skolan har ett pågående utvecklingsarbete kring lågaffektivt bemötande där fortbildningsinsatser varit aktuella under våren och detta är ett arbete som kommer att genomsyra nästa läsår.


Kompetens och erfarenhet
Grundlärarutbildning mot arbete i förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3 eller grundskolans årskurs 4-6 eller motsvarande utbildning. Vi söker pedagoger med behörighet i svenska, svenska som andraspråk, matematik, engelska, natur- och samhällsorienterande ämnen och idrott. Har du någon eller några behörigheter är du välkommen att söka tjänsten.Vi ser gärna att du har specialpedagogisk kompetens.
Vi söker dig som har ett intresse för elever, som i olika situationer hamnar i svårigheter, och samtidigt kan se utmaningen och utvecklingsmöjligheterna för alla barns rätt till lärande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Bifoga personligt brev och cv.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värnamo kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Tillsvidare 75-100 % med tillträde 170808. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
  • Publicerat: 4 april 2017

Liknande jobb


Lärare 4-6, Hertingskolan

Lärare 4-6, Hertingskolan

22 oktober 2024

Vikariat  lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

Vikariat lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

29 oktober 2024