Lärare till AST-gruppen

Lärare till AST-gruppen

Arbetsbeskrivning

Utbildningsförvaltningen i Ronneby har satt fokus på det kollegiala lärandet! Verksamheten ska genomsyras av kollegialt lärande och de metoder som bygger på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Då når vi framgång! Hos oss ska samtliga medarbetare vara väl medvetna om våra styrkor och värna om dessa, samtidigt som vi hela tiden utvecklas. Det gör vi tillsammans!

I utbildningsförvaltningen arbetar vi efter den röda tråden, en gemensam syn på utveckling och lärande med demokratisk värdegrund från förskola, grundskola, särskola till gymnasie- och vuxenutbildning.

Ta chansen att jobba i en kommun som fokuserar på kärnan i utbildningen!

Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

Vi söker en lärare till vår AST-grupp för elever med autismspektratillstånd utan utvecklingsförsening i skolår 4-9.


ARBETSUPPGIFTER
AST- gruppen är en kommungemensam särskild undervisningsgrupp med placering på Kallingeskolan. Det finns tio elevplatser och det är elever från årskurs 4-9.

Som lärare i vår AST-grupp undervisar du på både grupp- och individnivå. Arbetet sker i nära samarbete med övriga pedagoger, elevstödjare och elevhälsoteamet.

I ditt uppdrag som pedagog i AST-gruppen ingår det att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet. Du ska även hitta strategier för att nå varje elev och stärka denne i sin kunskapsutveckling. En viktig del i arbetet är att samverka med grundskolans pedagoger då våra elever, till viss del, får sin undervisning i klass.

Du ska ha stort intresse för att arbeta med elever med särskilda behov och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elever inom AST-spektrum.

Du har ett lågaffektivt och självreflekterande arbetssätt samt en god förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera eleverna att utveckla sina förmågor och skapa möjligheter till lärande. Det ingår även dokumentation enligt våra styrdokument.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska vara utbildad lärare med legitimation, helst med behörighet i matematik på grundskolan men andra ämneskombinationer är av intresse. Det är meriterande om du har läst specialpedagogik. Du ska ha goda kunskaper om och erfarenhet av grundskola och ha arbetat med elever i behov av särskilt stöd och autism.

Du är flexibel och professionell i din yrkesroll och bra på att samarbeta. I arbetet ingår att ha nära kontakt med vårdnadshavare och andra myndigheter som kan vara berörda.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur belastningsregistret är ett lagstadgat krav.

ÖVRIGT
Är du intresserad så ansök genast, vi kallar till intervju löpande.

Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Du söker tjänsten hos oss genom länken i denna annons. Obs! skicka inte din ansökan via e-post eller brev.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Berg, Områdeschef Kallinge skolområde
0457-617838, 0733-170225, ledig V.10
Charlotte Karlberg, SSR
0457-618536
Anita Holtne, Vision
0457-618492
Ronny Mattsson, Skolområdeschef
0457-618362, 0709-891451
Tommy Ahlquist, Förvaltningschef
0457-61 81 20
Anders Ohlsson, Rektor Gymnasiesärskolan
0457-61 88 19
Ingela Berg, Skolledarna
0457-61 78 38
Lärarförbundets expedition
0457-61 86 92
Lärarnas Riksförbund
0733-72 36 20
Ingela Berg, Skolområdeschef Kallinge skolområde
0457-617838, 0733-170225

Sammanfattning

Besöksadress

Karlshamnsvägen 4 37280 Ronneby
None

Postadress

Stadshuset
Ronneby, 37280

Liknande jobb


Lärare årskurs 7-9 till Akutskolan

Lärare årskurs 7-9 till Akutskolan

23 december 2024

Ma/NO-lärare åk 7-9

Ma/NO-lärare åk 7-9

23 december 2024

Lärare åk 3-9 i musik till Spängerskolan

Lärare åk 3-9 i musik till Spängerskolan

23 december 2024

22 december 2024