OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lärare till Cederbergs skola
Ett jobb med plats växtkraft
Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? I Krokoms kommun har du chansen att göra skillnad på riktigt. Vill du arbeta för att alla elever ska få en möjlighet att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt lära för livet? Då ska du läsa vidare och söka jobbet!
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 18 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, grundsärskola, fritidshem och förskola samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen.
Välkommen till Föllinge skolområde! Här finns totalt tre landsbygds-/byskolor med ca 160 elever från 6-16 år i ett och samma rektorsområde. Vi är ett område med ett stort utvecklingsdriv och ett pågående och framgångsrikt utvecklingsarbete där vi samarbetar med nationellt framstående kompetenser inom bl.a. didaktik, betyg och bedömning och kollegial skolutveckling.
En dag på Cederbergsskolan
Cederbergsskolan beskrivs kanske bäst som något så unikt som en byskola i F-9 format. Genom att arbeta på en skola med totalt 120 elever från F-9 skapas unika möjligheter att möta och skapa en relation med alla elever och vuxna. Just relationer och skolans kultur är hög prioritet i vårt arbete. Alla pedagoger i F-9 jobbar tillsammans i utvecklingsarbete och vardag, vilket gör att vi har hela skolan som perspektiv och kan tänka långsiktigt för både elev och organisation.
Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling.
Att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling är andra viktiga arbetsuppgifter i läraryrket.
Du kommer vara en viktig del i arbetslaget och skapar tillsammans med elever och kollegor förutsättningar för lärande och kunskapsförmedlande.
Inlärning kan ske på många sätt och alla elever är olika och har olika behov. Du kommer hela tiden få omedelbar feedback på din insats i form av nyfikna frågor, ögonbryn som höjs, skratt och samtal som uppstår.
Din kompetens
Vi söker dig som har en grundskollärarutbildning med behörighet och legitimation riktad mot årskurs 4-9. Helst med behörighet i engelska, men vi välkomnar att du har en annan behörighet och kompetens.
Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet och har ett driv att skapa positiva relationer med såväl elever som vuxna.
Som person är du engagerad och har ett genuint intresse för barn och ungdomars utveckling och lärande. Vi ser även att du bidrar aktivt i det pedagogiska utvecklingsarbetet på skolan.
Det är meriterande om du har förankring i samisk kultur och har traditionella samiska kunskaper samt talar något samiskt språk.
Övrigt
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde inför höstterminen 2022 eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum 2022-04-03.
Rekrytering sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.