OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkuniversitetet är ett studieförbund bildat av fem stiftelser: Kursverksamheterna vid universitetet i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Lund och Umeå. Vi finns på ett fyrtiotal orter i Sverige och bedriver universitetsinspirerad folkbildning och vuxenutbildning fritt och obundet från politiska, fackliga och religiösa intressen.Vi söker nu Lärare till diplomkurser inom Kommunikation och Marknadsföring, Folkuniversitetet Uppsala
Folkuniversitetet planerar att start upp Diplomkurser inom ämnet kommunikation och marknadsföring under hösten 2021. Kursena som planeras är UX-writing, Social, Content & Influencer Marketingoch Sökmarknadsföring SEO & SEM. Varje kurs är på 90 undervisningstimmar.
I tjänsten ingår bl.a. planering av kurser, undervisning av praktiska och teoretiska moment under utbildning samt att upprätthålla en god och löpande studentkontakt. Utbildningen bedrivs i på distans. Vi är mycket flexibla när det kommer till arbetstider och genomförande av kursen. Distansformatet omfattar uppstart, onboarding, pedagogiskt upplägg och struktur samt kunskapskontroller, återkoppling och feedback.
Formell kompetens:
Vi ser gärna att du har pedagogisk erfarenhet och kompetens, antingen via tidigare utbildningsuppdrag eller flera år av handledning på arbetsplatsen. Inom Folkuniversitetet arbetar vi med digitala läroplattformar, så datavana är ett måste. Har du även erfarenhet av att undervisar på distans så är det en fördel.
Personlig kompetens:
Vi söker dig som:
Har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga
Är resultatinriktad, ansvarstagande och noggrann i både undervisning och planering
Är förtroendeingivande, relationsbyggande och utåtriktad
Har erfarenhet från undervisning på distans
Till kursen UX-writingsöker vi dig som har kunskaper inom:
centrala faktorer som påverkar användarupplevelse på webben
varumärkets språkliga profil "tone of voice"
digital tillgänglighet Microcopy Produktkoncept Användares olika digitala beteende- och användarmönster
målgruppsanpassad kommunikation inom text KPI:er och verktyg för att mäta effekter av olika skriftliga kommunikationsinsatser
sökordsoptimering och dess betydelse för produktion av nytt skriftligt material (Search Engine Optimization)
Till kursen Social, Content & Influencer Marketingsöker vi dig som har kunskaper inom:
mätbegrepp och terminologi inom social, content och influencer marketing
bakomliggande faktorer till lyckade virala kampanjer
vilka egenskaper som utmärker ett framgångsrikt inlägg i respektive social kanal och verktyg, system och arbetsmetodiker inom social, content och influencer marketing
datadrivet arbete med sociala medier och annonsering i sociala medier, Paid Social
kontostruktur för hela företag, affärsområden såväl som enskilda produkter
hur AI används av sociala-medie-plattformarna samt hur AI kan användas för conversational marketing
förståelse för sökmotoroptimering
Till kursen Sökmarknadsföring SEO & SEMsöker vi dig som har kunskaper inom:
sökmotoroptimering och hur man arbetar strategiskt med detta, kan mätbegrepp och terminologi inom sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring
skillnaden mellan teknisk och innehållsmässig sökoptimering och vilka faktorer som påverkar placering i sökresultaten vid nybyggnation och ombyggnation av hemsidor
betydelsen av länkar och hur man skapar en strategi för att öka antalet inkommande länkar
hur man löpande håller sig uppdaterad om sökmotorernas algoritmer för att anpassa hemsidorna till maximal synbarhet
att välja verktyg, system och arbetsmetodiker inom sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring och välja mätteknik, mätvärde och målvärde för en webbplats
Information:
Varaktighet: Tidebegränsad anställning
Tjänstens omfattning: deltid, varje kurs är på 90 undervisningstimmar
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetsplatsens ort: valfritt
Tillträde Enligt överenskommelse, verksamheten drar igång i hösten 2021
Sista ansökningsdag: 2021-08-31
Frågor skickas till: sandra.cuhrt@folkuniversitetet.se