OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner.
Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Hammarbyskolan södra är en F-9 skola som ligger i södra Stockholm och har idag 850 elever i
förskoleklass och grundskola.
Här möts du, dina kollegor och eleverna av glädje och ett öppet samt välkomnande klimat - det är en skola där alla ska kunna lyckas. Här finns välutbildad personal med lång erfarenhet och stort
engagemang för att skapa förutsättningar för elevernas framgång.
Skolan är certifierad från Magelungen akademi i preventiva inkluderande lösningar och har en
gemensam grund att stå på för att utveckla undervisningen och nå alla elevers utvecklingspotential.
Vi utgår från vårt ledord FRAMTID: Förväntningar, Relationer, Arbetsro, Mål, Tydlighet, Inflytande och Differentiering. Hammarbyskolan södra är en skola för elever med olika bakgrund och förutsättningar. Personal och skolledning har höga och positiva förväntningar på varandra och på våra elever. Trygghet, trivsel och god hälsa är avgörande för att våra elever ska nå goda resultat i skolan. I vårt gemensamma elevhälsoarbete har vi fokus på förebyggande och hälsofrämjande arbete.
Vi har ett tillagningskök med två kockar och ett eget skolbageri, som lagar fantastiskt god mat varje dag, näringsrik och lagad från grunden.
Läs gärna mer https://grundskola.stockholm/hitta-grundskola/grundskola/hammarbyskolan-sodra-f-9/
Arbetsbeskrivning
Som lärare i förskoleklass på Hammarbyskolan södra ansvarar du för att planera, undervisa, utvärdera undervisningen. Du ingår i ett arbetslag tillsammans med övriga pedagoger i årskursen där du samarbetar och är en viktig del i det kollegiala lärandet för att skapa ny och fördjupad kunskap. I arbetslaget samverkar ni för att skapa lärandesituationer där alla elever får möjlighet att lyckas och utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. Viss av din arbetstid görs på fritidshemmet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad med grundlärarexamen med inriktning mot arbete i förskoleklass och åk 1-3.
Du är trygg, stabil, har självinsikt och är en tydlig ledare i klassrummet. Du värdesätter och skapar goda förutsättningar för samarbete samt skapar goda relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du planerar, organiserar, prioriterar och analyserar din lektionsstruktur såväl som övriga uppdrag som ingår i din roll på ett effektivt sätt.
Du har förmåga att utforma undervisningen i överensstämmelse med läroplanen och andra aktuella styrdokument. Du strukturerar och anpassar din undervisning så att en trygg och adekvat lärandemiljö skapas.
Du har förmåga och vilja att vara flexibel utifrån verksamhetens behov. Du tycker om att utvecklas tillsammans med andra och vågar möta både kollegor, elever och vårdnadshavare med tydlighet, struktur och glädje. Det underlättar även om du är lösningsfokuserad och fantasifull i undervisningen så att alla elever ges den ledning och stimulans som de behöver.
Det är meriterande om du har extra utbildning och/eller erfarenhet i tidig läs-och skrivinlärning, matematikinlärning för yngre åldrar samt kunskap och/eller erfarenhet inom NPF/IF. Det är positivt om du har erfarenhet från arbete i förskoleklass.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och 30 gymnasieskolor med olika inriktningar.
Du som är nyexaminerad lärare har rätt till en mentor under ditt första år. Som lärare i Stockholms stads skolor har du möjlighet att fortsätta din professionella utveckling och göra karriär. Du kan bland annat bli handledare, utvecklingslärare, förstelärare, lektor och forskare.
Läs mer på pedagogstockholm.se
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.