OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Askebyskolan; grundsärskolan
Askebyskolan är en F - 6 skola med ca 380 elever inklusive grundsärskolan.
Grundsärskolan har två klasser, en som läser mot ämnen och en mot ämnesområden.
Grundsärskolan ligger i grundskolans lokaler och vi arbetar för inkludering efter varje elevs möjlighet.
http://askebyskolan.stockholm.se/grundsarskolaNästan alla elever har ett annat modersmål än svenska, och det talas ca 30 olika språk på skolan. Vi arbetar språk- och läsutvecklande för att ge eleverna en bra grund att stå på när de sedan ska ta sig vidare i sitt lärande.
Läs mer om Askebyskolan på vår hemsida: http://askebyskolan.stockholm.se/
Arbetsbeskrivning
Att arbeta som lärare innebär unika – och betydelsefulla – möjligheter att påverka och bidra till barns utveckling. Som lärare medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö, med en god balans av omsorg och lärande, dagligen skapas för varje elev och för hela elevgruppen. Det gör du genom att ansvara för det pedagogiska arbetet enligt läroplanen för grundsärskolan.
Vår välorganiserade dagsstruktur, som utgår från barnens delaktighet och inflytande, utgör grunden för vårt pedagogiska arbetet. Vi ser också den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår verksamhetsutveckling. Vi söker en engagerad lärare till en klass med 9 elever, inriktning ämnen. Vi är en växande grundsärskola och söker nu en lärare som ska jobba tätt tillsammans med lärare, speciallärare och resurser/assistenter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarutbildning /speciallärarutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från grundsärskolan samt kunskaper i TAKK. Datorvana samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift krävs. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Vi söker dig som är legitimerad speciallärare för grundsärskolan. Du ska ha goda kunskaper i teckenkommunikation och inom utvecklingsstörning. Det är meriterande om du har kunskaper i TBA och teckenspråk.
Vi ser att du som person:
- är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
- är självständig och har mod att agera efter egen övertygelse
- är ansvarstagande
- är empatisk och har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv
- har god pedagogisk insikt utifrån forskning eller beprövad erfarenhet
- har god samarbetsförmåga, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt
- skapar relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare
- vill utveckla vår växande grundsärskola
Du har kunskap och en idé om hur du tillsammans med dina kollegor ska förverkliga läroplanens mål och värdegrund. Ditt barnfokus är tydligt, och återspeglas i ditt förhållningssätt i vardagen. Du har även kunskap om hur du synliggör och vidareutvecklar barns lärprocesser med hjälp av pedagogisk dokumentation. Du har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande.
I din yrkesroll är du engagerad, professionell och initiativtagande. Du är också ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är tillmötesgående i ditt bemötande av barn, vårdnadshavare och kollegor. Du hanterar konflikter på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vidare har du god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift. Du tycker om att leda och motivera andra, och delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stina Eriksson
0761241002
Stina Eriksson
0850841002, 076-1241002