OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Sjöstadsskolan - en skola för framtiden.
Sjöstadsskolan är en kommunal grundskola (F-9) i Hammarby Sjöstad. Skolan startades hösten 2006 och har förskola, grundskola, grundsärskola, fritidsverksamhet och en särskild undervisningsgrupp. Det går nästan 1000 barn och elever i Sjöstadsskolan. Alla pedagoger är utbildade inom sitt område och arbetar för att stödja elevernas kunskapsutveckling och möjlighet att nå goda resultat. Vi arbetar aktivt med elevvård, antimobbning och skolmedling. Arbetslagen består av en eller två årskurser och undervisningen bedrivs i flexibla undervisningsgrupper. Vi har en väl utbyggd IT-satsning, med bl a en dator per elever i år 6-9 och iPads till de yngre eleverna. Alla lärare deltar sedan flera år tillbaka, i systematisk och kollektiv utveckling av undervisning. Sjöstadsskolans grundsärskola är en kommunal grundsärskola som omfattar skolverksamhet åk F-9 och fritidshemsverksamhet åk1-6 samt KTT (Korttidstillsyn) åk 7-9. I grundsärskolan tar vi emot elever med olika funktionsnedsättningar. Vi har en heldagsomsorg, vilket innebär att skola och fritidsverksamhet finns i samma lokaler och att samma personal arbetar med eleverna genom dagen. En del elever följer grundsärskolans läroplan inkluderad i en grundskoleklass, andra elever läser sina ämnen/ämnesområden i grundsärskolans anpassade klassrum på plan 5. Inkludering sker utifrån varje elevs förutsättningar och behov hela skoldagen eller delar av den.Vi strävar efter en ömsesidig inkludering där Sjöstadsskolans elever hittar naturliga kontakter under skoldagen, på sina raster och på fritids. Hela skolmiljön ska vara tillgänglig och öppen för alla.
Arbetsbeskrivning
Arbetssättet är strukturerat och individualiserat. Vi använder en tydliggörande pedagogik som leder till inlärning och självständighet hos eleven. Undervisningen kan ske i grupp eller individuellt. Undervisningsmaterialet är individanpassat, konkret och visuellt tydligt. Digitala hjälpmedel används i undervisningen. Vi arbetar enligt grundsärskolans läroplan och kursplaner. Vi skriver Individuella utvecklingsplaner tillsammans med vårdnadshavarna. Avstämning av elevernas utveckling sker kontinuerligt. Vi samarbetar med habiliteringen, t.ex. sjukgymnast, arbetsterapeut och logoped. Vi använder oss av AKK (Alternativ Kompletterade Kommunikation) så som tecken som stöd, PECS och digitala bilder.
Kvalifikationer
Du har en speciallärarexamen med specialisering mot utvecklingsstörning och en grundlärarexamen med inriktning mot arbete i förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3 eller mot arbete i grundskolans årskurs 4–6.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Lennart Kågestam
HR-konsult Eva Åsander
08-508 11 519
Enhetschef, Ekonomienheten Gunilla Axenbo
HR-konsult Eliana Hjelm
08-508 117 23
HR-konsult Gunilla Dahl
08-508 117 38
Tf enhetschef Oskar Sevefjord
Per Hedlund-Andersson
0850844733
Per Hansson
076-120 37 02
Maja Velasco
076-120 37 03
Jessica Forsberg
0761224310