OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som syns i omvärlden och erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi kommer att lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se
FOKUS-förvaltningen (Fritid Och Kultur Utbildning i Samverkan) ansvarar för barnomsorg, grundskola, gymnasieskola, gymnasiesärskola, elevboende med internat, vuxenutbildning, kulturskola samt fritids- och kulturförvaltning i Dals-Ed. Verksamheterna är av avgörande betydelse för samhällsmedborgarna. Med öppenhet och ansvarskänsla arbetar drygt 300 medarbetare inom FOKUS med stor respekt för sina uppdrag. Korta beslutsvägar och ett gott samarbetsklimat skapar goda förutsättningar för utveckling med kvalitet. Läs mer om våra verksamheter på kommunens hemsida www.dalsed.se.
Utsikten är en liten skola med cirka 130 elever fördelade på gymnasium och gymnasiesärskola. Vi har elever från hela Sverige, till och med hela Skandinavien. En stor del av skolans elever bor på något av våra elevboenden. Detta ger en unik möjlighet för eleverna att kombinera studier med att prova på ett eget boende. På Utsikten är tydlighet, tolerans, öppenhet och trygghet viktiga ledord. Centralt i arbetet med ungdomarna är att skapa en miljö som är anpassad efter varje ungdoms behov och förutsättningar. Läs mer om verksamheten på www.utsikten.info
ARBETSUPPGIFTER:
Tjänsten innebär att undervisa på gymnasieskolans IM-program. Vi söker en lärare till introduktionsprogrammet som ska undervisa elever i behov av särskilt stöd i liten grupp. Undervisningen är på grundskolenivå men ser gärna att du som sökande också har behörighet att undervisa på gymnasiet.
Utöver sedvanlig undervisning ingår att deltaga i särskolans arbetslag och arbeta för att nå god måluppfyllelse för hela särskolan. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med andra pedagoger och elevassistenter där uppdraget är att våra elever når sin fulla potential.
Mentorskap ingår.
KVALIFIKATIONER:
Lärarexamen mot grundskolan.
Vi söker en lärare till introduktionsprogrammet som ska undervisa elever i behov av särskilt stöd i liten grupp. Undervisningen är på grundskolenivå.
Erfarenhet av arbete inom grundskolans senare år är meriterande.
Kännedom om förhållningssätt och arbetsmetoder som stödjer utvecklingen hos elever med NPF är önskvärt.
• Du har en medveten tanke kring din roll som pedagog och är en tydlig ledare som arbetar strukturerat utifrån gällande styrdokument och ett professionellt förhållningssätt.
• Du har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat med engagemang, nyfikenhet och trygghet i gruppen och du ser och möter elevers olika behov utifrån deras olika förutsättningar.
• Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete och du har lätt för att sätta upp mål och att följa upp och tillsammans med kollegor utvärdera resultat. Du har även en positiv inställning, ett flexibelt arbetssätt, god samarbetsförmåga och bidrar till utveckling av verksamheten.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR:
- Tillsvidareanställning
- Tillträde 2020-08-10
- Sysselsättningsgrad heltid eller deltid
ÖVRIGT:
Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering
UPPLYSNINGAR:
Jeanette Montgomery, Rektor
jeanette.montgomery@utb.dalsed.se
0534 - 192 61
Carin Andreasson, Bitr.rektor
carin.andreasson@utb.dalsed.se
0534 - 195 64
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000
ANSÖKAN:
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Du ansöker via länken *Ansök* senast 2020-05-22.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.