OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Råsunda skola är en F-9-skola med lokaler i två olika byggnader, F-6 i Råsunda skola på Stråkvägen och 7-9 i lokaler på Parkvägen.
Lärarna är organiserade i årskursvisa arbetslag och inom ämnet och årskursen finns schemalagd tid för samarbete mellan lärare som delar ett ansvar för undervisningen i ämnet och årskursen.
Visionen för skolan är att varje person på Råsunda skola ska komma till sin rätt. I vår gemensamma värdegrund kring eleverna tänker vi att eleven vill om hen kan, att lika inte alltid är rättvist, att positiv förstärkning är mer effektivt i danandet till goda vuxna än tillrättavisningar men framförallt att varje elev är rätt elev. Skolan har ett väl utvecklat elevhälsoarbete och en välfungerande och prioriterad organisation för särskilt stöd. Vi gör oss måna om att se varje elev som en individ och samarbetar kring eleverna i årskursvisa arbetslag.
Vem söker vi?
- Du är behörig lärare med lärarexamen och lärarlegitimation samt har erfarenhet av pedagogiskt arbete.
- Vi söker dig som kan skapa situationer där elever lyckas.
- Ditt ledarskap bottnar sig i tron om att alla elever kan och vill utvecklas.
- Din undervisning utgår från vetenskap och beprövad erfarenhet som gör att du lyckas skapa goda lärmiljöer (didaktisk, emotionell och fysisk).
- Som person är du lyhörd för elevernas behov, tydlig, respektfull och har stor förmåga till samverkan med såväl våra elever som föräldrar och kollegor.
- Det är meriterande om du har en utbildning till speciallärare i bagaget alt erfarenhet av specialpedagogiskt arbete.
Du har ett positivt förhållningssätt till IT som ett självklart verktyg i såväl pedagogik som dokumentation. Din arbetsinsats grundas utifrån ett stort engagemang där du är initiativrik och vill vara med och utveckla vår skola. Du är väl förtrogen med LGR 11 och har kunskap om språkutvecklande arbetsmetoder. Du samverkar gärna med dina kollegor, både inom ditt ämne och över ämnesgränserna. Du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt och säkerställer att alla processer fullföljs med god kvalitet.
Om tjänsten
Vi söker nu en lärare till vår särskilda undervisningsgrupp där fokus för tjänsten är matematikundervisning i åk 7-9. Vi ser gärna att du även har kunskaper att undervisa i andra ämnen. Som lärare har du förmåga att skapa situationer där elever, som inte är så vana att lyckas, faktiskt lyckas.
I vår skolutveckling fokuserar vi på differentiering och ett formativt förhållningssätt och vi tror att samarbete är nyckeln både till ett kollegialt lärare och en förbättrad arbetssituation får våra pedagoger.
Övrig information
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på 100 %. Sista ansökningsdag är 4/7-2023. Tillsättning så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande. För ytterligare frågor kontakta rektor Susanna Franzén på Susanna.Franzen@solna.se eller Åsa Östlin Eriksson på åsa.ostlin-eriksson@solna.se
OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och pedagogisk omsorg, förskoleklass, fritidshem, grundskola, särskola och en gymnasieskola.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.