OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Du kommer att ansvara för att starta upp en ny studiegård på skolan, en särskilda undervisningsgrupp för elever i årskurs 6–9. Du ansvarar, utifrån elevernas individuella behov och åtgärdsprogram, för planering, genomförande och bedömning för eleverna i olika ämnen. Majoriteten av eleverna har undervisning i klass i kombination med studier i studiegården, några elever är i studiegården på heltid och dessa är du mentor för.
Studiegården kommer vara öppen måndag till torsdag kl 08:00–14:00 samt fredagar 08:00–13:00.
På skolan finns idag redan 3 särskilda undervisningsgrupper. Dessa är hjärtat i vår verksamhet och mycket välfungerande. Det råder lugn och ro och fokus på lärande. Det finns en tydlig rutin för hur planering för varje elev går till som underlättar för dig som lärare samt ett nära samarbete med special teamet på skolan och ämneslärarna vid behov. Du anpassar uppgifter utifrån individuella behov och tillämpar kompensatoriska verktyg för att skapa förutsättningar för elevernas fortsatta lärande och måluppfyllelse.
Du har kommer ha tät kontakt med vårdnadshavare, ansvara för att följa upp åtgärdsprogram och upprätta nya vid behov. Du ingår i skolans likabehandlingsgrupp för åk F–9.
Vem är du?
Du har lärarlegitimation med behörighet i minst ett kärnämne. Du har en speciallärarexamen eller utbildning som speciallärare med inriktning mot ett kärnämne. Du har lång erfarenhet av att arbeta i skolan och som lärare. Du har mycket god förmåga att arbeta självständigt, planera och strukturera upp verksamheten och individualisera för eleverna. Du är lugn och trygg och förespråkar att arbeta lågaffektivt. Du har erfarenhet av att driva elevhälsofrågor och arbeta i team och har rutin på arbete inom lagen om särskilt stöd. Samarbete med kollegor och föräldrar ser du som en självklar del av ditt arbete. Det är meriterande om du haft ett ledande uppdrag inom skolan som tex förstelärare eller biträdande rektor.
Krav: Lärarlegitimation med behörighet i minst ett kärnämne, examen speciallärare eller speciallärare med inriktning mot ett kärnämne, erfarenhet av att arbeta eller leda elevhälsoarbete med anpassningar och särskiltstöd, meriterande om du haft annat uppdrag inom skolan som tex förstelärare eller biträdande rektor.
Personliga egenskaper :
Du har en hög ambitionsnivå, är strukturerad i ditt arbetssätt och ansvarsfull.
Vi erbjuder dig
- Många skratt med kompetenta kollegor som ställer upp för varandra.
- Generöst friskvårdsbidrag.
- Pedagogisk lunch till ett subventionerat pris.
Välkommen till oss!
En arbetsplats med hög ambition och gedigen kompetens i en vacker omgivning. Eneskolan är en F–9-skola med ca 525 elever. På skolan arbetar ca 55 medarbetare.
Skolan är indelad i fem arbetslag om 8–10 lärare, F–5, åk 6, åk 7, åk 8, åk 9. Varje arbetslag ansvarar för cirka 100 elever. I arbetslag 7, 8, 9 är det fyrparallelligt och varje årskurs har en mentor. På skolan finns idag en kurator, skolsköterska, yrkes och studievägledare och samt 3 speciallärare, 1 specialpedagoger som har olika ansvarsområden. Skolan har en tydlig struktur och kvalitativa processer som är välkända för alla medarbetare och som kontinuerligt utvärderas.
Skolan strävar att arbeta ämnesövergripande för att skapa helheter för eleverna. Lärarna samplanerar, sambedömer och utvärderar undervisningen för att säkerställa att alla elevers behov uppfylls och att vi får en kvalitativ undervisning. Här har eleverna en viktig funktion för att de ska vara motiverade och ta ansvar för sitt eget lärande.. Genom tät resultatuppföljning kvalitetssäkrar vi undervisningen och inkluderar vårdnadshavare för att veta att alla elever är på rätt väg mot sina individuella mål. I alla arbetslag har vi ett aktivt elevhälsoteam som verkar för att alla elever får undervisningen anpassad efter sina behov inom klassens ram.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Interjuver sker löpande under ansökningstiden.