OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Grundsärskolan i Ulricehamns kommun ska ge elever med utvecklingsstörning en utbildning anpassad efter varje elevs individuella förutsättningar. Grundsärskolans kursplan är indelad i ämnen och följer grundskolans struktur.
Inom grundsärskolan finns grenen träningsskola som är avsedd för elever som inte kan tillgodogöra sig undervisningen i ämnen och där är undervisningen indelad i fem ämnesområden; estetisk verksamhet, motorik, kommunikation, vardagsaktivitet och verklighetsuppfattning.
Vi söker nu en engagerad, driftig och kunnig medarbetare som tillsammans med oss vill utveckla morgondagens särskola.
Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag är att undervisa elever i grundsärskolans ämnen samt ämnesområden. Du planerar och genomför undervisning utifrån varje
elevs förmåga, skapar goda förutsättningar för lärande samt stimulerar och utmanar elevernas utveckling och lärande.
Som en av pedagogerna inom grundsärskolan har du, tillsammans med dina kollegor, ansvar för att ge eleverna det
pedagogiska och sociala stöd de behöver. Det kan innebära att du som lärare även utför vissa arbetsuppgifter som
vanligtvis åligger en elevassistent.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad lärare och/eller speciallärare med inriktning utvecklingsstörning och har arbetslivserfarenhet inom förskola,
skola/grundsärskola samt innehar kompetens för hantering av digitala hjälpmedel.
Det är meriterande om du är utbildad speciallärare/specialpedagog med inriktning utvecklingsstörning samt om du har kunskap om alternativ kommunikation.
Det är även en merit om du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med elever med utvecklingsstörning och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Du arbetar utifrån ett strukturerat arbetssätt, är flexibel och har en god samarbetsförmåga.
Du har en god förmåga att bygga relationer med såväl elever som med kollegor.
För att passa i rollen behöver du vara trygg och stabil även i situationer med stress. Du har en positiv inställning i utmanande situationer och är lösningsfokuserad.
En tydlig kommunikation och ett lugnt förhållningssätt är viktigt, din goda empatiska förmåga likaså.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser gärna att du bifogar examensbevis och legitimation i din ansökan.
Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33).
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel