OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.
Samhall söker nu en Large Account Managers till norra Sverige med placering i Luleå. Tjänsten kommer att fokusera på Samhalls områden inom servicetjänster samt tvätt- och textilservice. I den här rollen rapporterar du direkt till Försäljningschefen.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Large Account Manager ansvarar du för att bearbeta kunder och prospekt bland privata medelstora och stora företag. Du kommer arbeta både mot befintliga kunder för att utöka deras engagemang genom fler affärsmöjligheter och bearbeta prospekts för nyetablering. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Tjänsten innefattar resor i norra Sverige med 1–2 övernattningar/vecka.
Dina arbetsuppgifter består av
• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
• Ansvara för kalkyl och teckna avtal
• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
• Bygga relationer med kund och interna kontakter
Önskvärda kvalifikationer
Vi ser att du har några års erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat, gärna inom tjänsteförsäljning. Du har jobbat med avtalsfrågor, förstår ett affärsspråk och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
Det är meriterade om du har jobbat i projektform eller är van vid säljprocesser som kräver viss projektledning. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Det är viktigt med god IT-vana, erfarenhet från olika CRM-system och bra kunskaper i Excel. Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande, gärna inom sälj/marknad.
Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, intresserad och det ger dig mycket energi att träffa nya och befintliga kunder. Vi önskar att du är målmedveten, uthållig och trivs med att arbeta resultatinriktat. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Det är lätt för dig att samarbeta och bygga nätverk, både externt och internt. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Samhall med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, karin.kvist@jerrie.se
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 8 maj, men vi ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR
Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.
Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17, Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Pontus Dilén (Ledarna) 070-621 72 24.