OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.
Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Samhall söker en Large Account Manager till norra Sverige med placering i Luleå eller Umeå. Tjänsten kommer att inrikta sig på Samhalls satsningsområde tvätt- och textilservice som är ett mycket viktigt fokusområde framåt för Samhall.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Large Account Manager ansvarar du för den fortsatta utvecklingen av Samhalls tvätt och textilservice. Samhall har tvätterier i Kramfors, Umeå, Sandviken, Borlänge, Jokkmokk. Du kommer arbeta både mot befintliga kunder för att utöka deras engagemang genom fler affärsmöjligheter och till stor del bearbeta prospekts för nyetablering. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Tjänsten innefattar resor i norra Sverige med 2-4 övernattningar/månad.
Dina arbetsuppgifter består av:
· Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
· Ansvara för kalkyl och teckna avtal
· Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
· Bygga relationer med kund och interna kontakter
I den här rollen rapporterar du direkt till Försäljningschef som är placerad i Stockholm. Vi erbjuder dig att arbeta i en hybridlösning där du utgår både från kontoret och hemmet. Föredragen placering för rollen är Luleå, Umeå eller Sundsvall.
Din erfarenhet
Vi ser att du har några års erfarenhet av tjänsteförsäljning- och kundrelationer med goda resultat. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Vi ser gärna att du är van att jobba i CRM-system och har kunskaper i Excel. Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande gärna inom sälj/marknad.
Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, intresserad och det ger dig mycket energi att träffa nya och befintliga kunder. Du beskriver dig som orädd och målmedveten, du trivs med att jobba resultatinriktat. Du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Det är lätt för dig att samarbeta och bygga nätverk, både externt och internt. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Samhall med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Dire 0703 001016 eller frida.dire@jerrie.se
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 22 maj, men vi ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR
Vi tillämpar provanställning och genomför bakgrundskontroll på slutkandidater.
Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta:
Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17, Asim Zilic SACO, 070-359 45 15 eller Maria Sköld, Ledarna 073-063 50 40