OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en social och serviceminded administratör som drivs av att varje telefonsamtal med våra kunder ska bidra till att de uppfattar oss som positiva och professionella? Är du dessutom noggrann och strukturerad och längtar efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Hos en arbetsgivare som drivs av att skapa ett tryggare samhälle? Då kanske vi har en tjänst som passar dig!
Vi på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver nu dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och vana att hantera flera uppgifter parallellt. Du kommer att vara en viktig spelare i vårt team då du administrerar vårt kundregister och våra automatlarm, vilket bland annat innebär att utföra prov och blockeringar av larm. I arbetet ingår även en del ekonomi såsom fakturering av anslutningsavgifter, obefogade larm och automatlarmabonnemang. Som larmadministratör och medarbetare på Radio- och larmenheten samarbetar du med både larmplanerare och tekniker.
KVALIFIKATIONER
Du behöver ha
• gymnasieexamen med administrativ inriktning eller motsvarande
• minst 3 års erfarenhet av administration och kundkontakter per telefon
• datorvana av Outlook, Word samt Excel
• B-körkort
• svenskt medborgarskap
• goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
Vi ser även gärna att du har
• erfarenhet från administrativt arbete i larmcentral
• kunskaper inom systemet Coordcom
Som person är du ordningsam och din säkerhet i rollen gör att du självständigt planerar ditt arbete och ger god service. Din goda samarbetsförmåga och ditt positiva sätt gör att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt.
ÖVRIGT
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa, liksom ett säkerhetssamtal då tjänsten är placerad i säkerhetsklass.
Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Intervjuer är planerade under vecka 19 och 20, men kan även ske löpande efter behov.