OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer, detta över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomföra besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.
Vi söker nu en larmingenjör till vår arbetsgrupp vid enheten Larm, elteknik och hiss. Som larmingenjör ansvarar du för larmteknik. Tjänsten innebär att planera, beställa och följa upp förvaltningens avtal gällande gällande brandlarm, inbrottslarm, passagesystem, kameraövervakning och sprinklersystem. Du beställer och ansvarar för servicebesök och revisioner för de olika områdena, inom säkerhetsinstallation. En viktig del av arbetet blir att ta fram underlag för årsredovisning och budget för området. Mindre projekteringar och/eller projektledning av säkerhetssystem kan komma att ingå i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
För denna tjänst vill vi att du har teknisk gymnasieutbildning med påbyggnadsutbildning på högskolenivå eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig . För tjänsten behövs flerårig erfarenhet av arbetsuppgifter inom larmteknik. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av installationer i fastigheter, certifiering inom området och att du har arbetat med budgetering. Du har en god datorvana, framför allt vid att arbeta med datoriserade övervakningssystem inom säkerhet.
För att få de bästa förutsättningar i denna roll behöver du en god kommunikativ förmåga. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt och är lyhörd för organisationens och kundens bästa. I vardagen visar du självständighet i utförandet av arbetsuppgifterna och tycker om att växla mellan olika arbetsuppgifter. Viktigt för rollen är att du har ett har ett genuint intresse för fastigheter.
För denna tjänst behöver du B-körkort.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.