Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag.
Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar.
Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas.
Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig.
Jobbeskrivning
Brinner du för administrativt arbete och är en fena på att arbeta i olika typer av system? Vi på Securitas letar nu efter dig som vill arbeta som larminläggare hos oss. Här erbjuds du en roll där du kommer arbeta brett över landet och se till att våra kunders säkerhetsanläggningar startas upp som de ska.
Som larminläggare hos Securitas kommer du att hantera administrationen kring all nödvändig information som berör anslutning av nya larmsystem hos oss. Du kommer att fungera som en så kallad ”global inläggare” och ansvara för registreringar runt om i landet. Det innebär i korthet att det är du som ansvarar för händelsekedjan från det att tekniker är på plats ute hos kund och installerar larmet tills dess att sista kopplingen är gjord inne på vår larmcentral så att larmet ligger i skarpt läge och kan användas.
Du kommer till exempel att:
Samla in och hantera nödvändig information kring nya anläggningar
Ha kontakt med underentreprenörer och installatörer
Lägga in åtgärdsinstruktioner som underlag för våra larmoperatörers arbete.
Med datorn som ditt främsta verktyg ställer rollen krav på att du arbetar strukturerat och med ett skarpt öga för detaljer
Vi är trygghet. Vi är Securitas.
Kravspecifikation
Krav
Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet
Erfarenhet av arbete av administrativt arbete
Önskvärt
Erfarenhet från säkerhetsbranschen
Erfarenhet av arbete genom ärendehanteringssystem
Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för teknik och har lätt att förstå instruktioner.
Övrig information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: martin.levin@securitas.se.
Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse i januari. Vi tillämpar 6 mån provanställning
Allt arbete utförs på kontoret, ingen möjlighet till distansarbete.
Vi arbetar med urvalstester
Vi kommunicerar i första hand via mail
Sista ansökningsdag är 15 december
För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning.
Lön sätts individuellt och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Unionen samt Ledarna.
Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se