OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker inte vem som helst, vi söker dig som vill arbeta på en av Sector Alarms viktigaste avdelningar – vår larmcentral! I dagsläget söker vi vardagshjältar på heltid till vårt härliga team på huvudkontoret i Gårda. Tjänsten kommer tillsättas med start andra halvan av februari.
Att arbeta på larmcentralen
Larmcentralen är kontorets kärna, det är här vi kan hjälpa våra kunder som är utsatta för direkt fara. Vi är experter på kundservice och att ge god service är alltid i fokus.
Du kommer:
Hantera samtal i samband med larm – såsom brand, inbrott eller driftstörningar.
Ansvara för att sätta in rätt åtgärd till varje händelse
Agera kundsupport och utbilda våra kunder i våra larmsystem
Sköta uppföljningar av skarpa händelser
Likväl som att hantera samtal kring en utvecklad brand kommer du ta emot samtal om bränd mat som satt igång brandlarmet eller ett vädringsfönster som öppnas under natten när skalskyddet är på. Det är därför viktigt att du trivs med tempoväxlingar och hjälper alla våra kunder med största omsorg, oavsett händelse.
Vem är du?
Vi ser att du har god erfarenhet av serviceyrken där du är van att hantera kunder och lösa problem. Du är trygg med att använda datorn och telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Vi tror på våra medarbetares potential att utvecklas och därför är dina värderingar och personliga egenskaper lika viktiga som din formella kompetens. Som person är du:
Pålitlig, du är kort och gott en kollega att lita på!
Effektiv, samtidigt som du utför ditt arbete med stor noggrannhet.
Trygg, då du har förmågan att behålla lugnet trots många bollar i luften samtidigt.
Utöver detta förutsätter vi att du:
Talar och skriver obehindrat på svenska
Är prickfri i Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Bakgrundskontroll kommer genomföras i enhet med Säkerhetsskyddslagen (1996:627)
Vårt erbjudande
Sector Alarm präglas av en stark kultur där vi gillar att göra saker tillsammans. Larmcentralen är verksam dygnet runt, året runt, så givetvis ser vi till att trivas tillsammans. Vi tror även på att rätt förutsättningar är en nyckelfaktor till att prestera på topp. I larmcentralen är det viktigt att göra rätt och våra rutiner för hur vi agerar ska sitta i benmärgen, du kommer därför få en gedigen utbildning när du startar hos oss. Utöver detta erbjuder vi företagshälsovård, friskvårdsbidrag, och deltagande i olika lopp och lagtävlingar. Vi har också regelbundna afterwork-aktiviteter så som beachvolleyboll, bowling och quizkvällar. Vi har fantastiskt roligt på jobbet och är en stabil arbetsgivare som ger dig möjligheten till att påverka och utvecklas!
Ansökan och rekryteringsprocessen
Känner du att det här är rätt tjänst för dig?
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är dock 23 januari, då start för tjänsten är i andra halvan av februari.
Vi tar inte emot några ansökningar över mail men har du några frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanna Turja, susanna.turja@sectoralarm.se eller 0733 75 71 85. Vi ser fram emot din ansökan!