OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Bodens kommun ska under året etablera och driftsätta en ny verksamhet för att öka tillgängligheten och samordningen av larm och samhällsskydd i en trygghets- och samordningscentral (TSC). TSC blir en ny enhet inom räddningstjänsten och ska bland annat hantera kommunens egna larm och jourtjänster.
Vi söker nu dig som vill arbeta med oss som Larmoperatör.
ARBETSUPPGIFTER
Som larmoperatör kommer du arbeta i kommunens trygghets- och samordningscentral (TSC) placerad vid Räddningstjänsten. Arbetet sker vid ett operatörsbord med hjälp av tekniska stödsystem där du som operatör tar emot och vidareförmedlar inkomna larm och joursamtal.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och innebär arbete varierat på dagtid, nattetid och helger. Arbetet sker i 3-skift under årets alla dagar. Om du blir aktuell för anställning kommer du att genomgå hälsokontroll enligt AFS om nattarbete. Intern utbildningsperiod krävs innan du får börja ditt arbete som larmoperatör.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har en fullständig gymnasieutbildning
• Är stresstålig samt innehar goda sociala
egenskaper
• Har god vana av generell hantering av
datasystem men även lätt att lära dig nya
system och arbetar obehindrat i MS Office
(Excel, Outlook, Word, Powerpoint)
• Har god prioriteringsförmåga
• Kan agera självständigt och har förmåga att
fatta beslut
• Pratar och skriver svenska obehindrat och
känner dig bekväm med att kommunicera på
engelska
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att
du kan hantera flera uppgifter på en och
samma gång
• Klarar av att arbeta oregelbundna tider
Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet från arbeten inom
säkerhets- eller bevakningstjänst eller
larmcentral.
• Liknande roller där du har arbetat med telefon
samt dator som arbetsverktyg och arbetat
framför flertalet bildskärmar.
• Tidigare erfarenhet från skiftarbete
(dag/natt/helg)
• Erfarenhet från att arbeta i olika
kameraövervakningssystem
Som person u är öppen och social, men kan även agera självständigt. Du har en bra samarbetsförmåga och teamkänsla samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ.
Du är serviceinriktad, stresstålig och strukturerad med en god analytisk förmåga. Utöver den formella kompetensen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.