OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Addici Security & Technology söker en Larmoperatör till vår egen larmcentral i Kista för Heltidsanställning dagtid. Vi erbjuder dig som medarbetare hos oss på Addici att vara med och forma morgondagens serviceleverans till våra kunder med fokus på säkerhet och trygghet. Du erbjuds även möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå.
Om rollen
Larmcentralen är hjärtat i vår verksamhet och ställer höga krav på service och bemötande. Som larmoperatör är du första kontakten vid varje ärende, vilket innebär att du måste kunna prioritera efter behov och ta snabba beslut. Du kommer att hantera larm, kameraverifieringar, felanmälningar och telefonpassning åt externa kunder.
Verksamheten i larmcentralen är i gång dygnet runt, året om, så arbetet innebär helg- och skiftarbete. Vi erbjuder internutbildning under betald arbetstid, och därefter kommer du att arbeta självständigt men med stöd och nära samarbete med dina kollegor.
För att trivas i rollen behöver du vara ansvarstagande, kunna fatta beslut och hantera stressiga situationer väl. Samarbetsförmåga med både kunder och kollegor är också viktigt. Som larmoperatör kommer du att vara med i uppstarten av larmcentralen och ta mycket eget ansvar.
Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
• Övervakning av säkerhetssystem
• Mottagning av samtal från diverse verksamheter
• Fördelning av ärenden till övrig säkerhetspersonal
• Nära samarbete med driftpersonal
• Vara spindeln i nätet vid säkerhetsrelaterade händelser
Arbetet innebär kontakt med människor i olika situationer. Det är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Du måste kunna hantera stress och trivas med att arbeta i grupp.
Kvalifikationer
Vi söker en engagerad och social person som brinner för att hjälpa andra. Du är ansvarsfull, noggrann och bekväm med att använda dator och telefon som dina huvudsakliga arbetsverktyg. Både din svenska och engelska är mycket god i både tal och skrift, och vi ser gärna att du har tidigare datavana. Erfarenhet från larmcentral eller kundtjänst är meriterande, men det viktigaste är din inställning och intresse för arbetsbeskrivningen.
Vi fäster även stor vikt vid att du:
• Har fallenhet för att arbeta i flera tekniska system samtidigt
• Har god kommunikationsförmåga och en naturlig känsla för service
• Trivs med att arbeta både självständigt och i grupp
• Har hög säkerhetsmedvetenhet, är drogfri och ostraffad
Du kommer att ha mycket kontakt med både kollegor och leverantörer, vilket ställer höga krav på samarbetsvilja, stresstålighet och en positiv attityd. När tempot är högt är du flexibel och lösningsorienterad, samtidigt som du levererar service med säkerhet.
För anställning krävs det att du uppfyller länsstyrelsens krav för anställning i ett auktoriserat bevakningsföretag. Du ska också vara ostraffad och ha en stabil ekonomi.
Kontaktuppgifter och övrig information
Lön utgår enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet.
För mer information, kontakta Love Brändström, love.brandstrom@coor.com
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens utgång.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Addici Security & Technology
Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val.
Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181
0730-684058
Coor Service Management
Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354