Larmoperatörer till Falck

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som operatör arbetar du i räddningscentralens hjärta och du kommer att hjälpa människor som hamnat i olika typer av problem. Arbetet sker genom att besvara inkommande samtal från kunder runt om i Sverige men även från övriga Europa och därigenom koordinera kunderna genom situationer och verka kundvårdande och rådgivande och ge svar på varierade frågor beroende på kundens behov. Du kommer att arbeta i Falcks lokaler på Lidingö.

För att lyckas i rollen så kommer du att få en gedigen utbildning i både teori och praktik som pågår i fyra veckor. Du kommer att få stöttning och vägledningen av din teamledare och varje arbetspass innehar en ledare som guidar, stöttar och finns behjälplig vid diverse frågor.

Arbetsuppgifter i korta drag:
Ta emot inkommande samtal från kunder och koordinera samtal
Administrera försäkrings- och assistansärenden
Kundvård och administration

Arbetets omfattning:
Arbetet är på heltid förlagt på dagar, kvällar och helger. Det är 12 timmars pass med personlig schemaläggning. En heltidstjänst motsvarar 14 dagars arbete.
Lön: Fast lön + OB ersättning enligt kollektivavtal, transportavtalet.
Anställningsform: Behovsanställning.
Start: utbildningen startar i mitten på mars och du kommer att arbeta i första hand under sommarmånaderna.
Detta är ett rekryteringsuppdrag direkt till Falcks organisation.

Utvecklingsmöjligheter:
Här finns stora utvecklingsmöjligheter och stor chans till förlängning.

Kundföretaget

Vägens hjältar behöver din hjälp som operatör"

Falck Assistance är en del inom den danska koncernen Falck A/S som förutom Assistance bedriver verksamhet inom Healthcare, Emergency och Safety Services. Koncernen har idag 35 000 anställda, omsätter ca 15 miljarder kronor och har verksamheter i 46 länder. Falck Assistance hjälper privatpersoner, företag och organisationer att uppnå trygghet i vardagen. Falck Assistance arbetar med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv och erbjuder vägassistans, larm, säkerhetstjänster, hjärtstartare, spärrservice, nyckelbrickor, jourtelefon, försäkring och mycket annat.

Din profil

Vi söker dig som har arbetat via telefon tidigare, exempel som kundservicemedarbetare eller telefonist. Mycket meriterande om du har erfarenhet av försäkring- och assistansfrågor sedan tidigare. Du har god datorvana och är flytande i svenska och i engelska. Meriterande är även om du tidigare arbetat inom en larmcentral.

Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är en utpräglad serviceinriktad person som är flexibel i ditt arbete. Du är trygg i dig själv och du har en stor vilja att utvecklas. Du visar stort engagemang i ditt arbete och har en ödmjuk inställning. Vidare så har du god en simultanförmåga och trivs i ett högt arbetstempo.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande.



Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 8 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 april 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


Larmoperatör Addici Security Stockholm

Larmoperatör Addici Security Stockholm

5 november 2024

Utvecklas på vår larmcentral!

Utvecklas på vår larmcentral!

1 november 2024

Operatörer till Polisens kontaktcenter

Operatörer till Polisens kontaktcenter

30 oktober 2024

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

29 oktober 2024