OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sjukvårdens larmcentral, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Vill du ha ett betydelsefullt jobb? Är du lyhörd, lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut? Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för alla som behöver sjukvårdens hjälp – dygnet runt, årets alla dagar.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i händelsernas centrum och samhället. Känn att du gör skillnad varje dag. På riktigt.
Välkommen till oss!
Om oss
Region Sörmland bedriver tillsammans med Regionerna Uppsala och Västmanland larmcentral i egen regi.
Sjukvårdens larmcentral har ansvaret för medicinsk prioritering och dirigering av ambulansresurser inom de tre Regionerna Sörmland, Uppsala och Västmanland. Vi betjänar tillsammans cirka 930 000 invånare. Centralerna är placerade i Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Sedan 2018 finns vi även i Västra Götalandsregionen. Därmed betjänar sjukvårdens larmcentral nästan en fjärdedel av Sveriges befolkning.
I Sörmland är vi en relativt nystartad verksamhet, detta gör att det finns stort utrymme att utvecklas både för dig som medarbetare och att delta i utvecklingen av larmcentralens arbete. I Region Sörmland tillhör larmcentralen ambulansorganisationen. Arbetet hos oss är ett administrativt sjuksköterskearbete utan fysisk belastning. Vi är måna om att våra medarbetare skall trivas hos oss, och vid medarbetarenkäten 2021 rekommenderar 100% av medarbetarna sin arbetsplats till andra.
Dina arbetsuppgifter
Som sjuksköterska kommer du att hantera samtal och hjälpa den som ringer 112. Du skapar dig en bild över vad som har hänt och agerar därefter utifrån rådande omständigheter.
Varje samtal resulterar i en medicinsk bedömning, prioritering och åtgärd. Din uppgift är att snabbt bedöma akuta händelser och genom ett strukturerat arbetssätt identifiera ambulanssjukvårdsbehov. Detta gör du med hjälp av ett unikt medicinskt beslutsstöd samt din egna kompetens.
Samverkan med SOS Alarm, räddningstjänst, polis och andra vårdaktörer är också en del av arbetet, likaså hänvisningar till rätt vårdnivå.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen och datorn. Som stöd kommer du även att ha dina kollegor med olika kompetenser.
Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet. Initiativrik, lösningsfokuserad och brinner för att möta patienten där den är. Du skall kunna ge instruktioner vid akuta sjukdomstillstånd och ha lätt att tänka om och tänka nytt. Arbetet kräver lyhördhet och beslutsförmåga för att kunna fatta beslut utifrån informationen i samtalet med den hjälpsökande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som bland annat; tydlig kommunikation, stabilitet, strukturerad och förtroendegivande.
Arbetsuppgifterna kräver att du behärskar det svenska språket fullt ut i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Flerspråkighet samt vidareutbildning är meriterande.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet ifrån akutsjukvård och/eller telefonrådgivning.
Anställningsform
Vi kan erbjuda dig en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och innebär dag/kväll/natt och helgarbete, två av fem helger.
Du kommer att få en introduktionsutbildning vid starten av din anställning med handledning och en individuell plan för inskolning som kommer att anpassas efter dina behov.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Magnus Vesterhav, 072-143 59 04, 016-585 80 90.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på sjukvårdens larmcentral!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-01-09.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.