Larmtekniker

Larmtekniker

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Vår säkerhetsavdelning som arbetar med skydds-, service- och tillsynsuppgifter samt ansvar för säkerheten inom hela Socialförvaltningen ska utökas med en larmtekniker. Som larmtekniker hos oss är du en viktig del i verksamheten och bidrar till att skapa säkra, välskötta och förtroendeingivande miljöer för såväl personal som klienter.

Till arbetsuppgifterna hör det att planera och utföra service, reparera och ta hand om samtliga larm, passagesystem och tillhörande inventarier. Vidare kommer du att behöva utföra larmtekniska uppgifter. Du kommer även vara en del i stöd och säkerhetsarbetet vid renoverings- och ombyggnadsprojekt i hela förvaltningen. Viss specifik utbildning för detta ombesörjer vi.

Som larmtekniker kommer du ingå i en service- och säkerhetsorganisation på socialförvaltningen i Helsingborg. Vi erbjuder olika säkerhetslösningar till Förvaltningen inom Helsingborgs stad. Du kommer att underhålla och serva säkerhetsanläggningar ute hos våra olika enheter, därför är det viktigt att verksamheten/ medarbetare sätts i första hand. Du ansvarar för att de olika installationerna sker på rätt sätt och därför ser vi att du tidigare har en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet och gärna med erfarenhet av Vanderbilt omnis. Som larmtekniker kommer din arbetsplats vara i Helsingborg, och dina primära arbetstider kommer vara vardagar 08:00-17:00, men kan medföra viss jourberedskap.

Du kommer att arbeta nära kollegorna i vaktmästeri- och service, och ni tillsammans tar ett gemensamt ansvar för verksamhetens bästa.

Vi erbjuder dig ett självständigt och engagerande arbete med ett stort internt och externt kontaktnät.

Arbetsuppgifter
I din roll som Larmtekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Nyckel och låshantering.
• Installation och service av b.la. larm, passage och kameraövervakning.
• Hantera SRT larm och Eko Tek larm.
• Administrativt arbete.
• Utveckling av befintliga säkerhetssystem.
• Offerter och offentlig upphandling.
• Skaderapportering och felanmälan med mera.
• Mindre reparationer, montering och demontering av larm. 

Arbetet är mycket varierat och kan ibland vara såväl psykiskt som fysiskt krävande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkesteknisk inriktad gymnasial utbildning och yrkeserfarenhet inom larmteknik och service, alternativt annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Har du eftergymnasial yrkesutbildning är det meriterande.

Tjänsten innebär bilkörning till och mellan verksamheter inom staden och giltigt B-körkort är därför ett krav.

Du behöver kunna uttrycka dig i tal och skrift samt ha en god datorvana.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är praktisk, lösningsorienterad och händig samt har god förmåga att planera och samordna. Vidare har du god kommunikationsförmåga och lätt för att skapa förtroende. För att trivas som vaktmästare med funktionsansvar är det viktigt att du tycker om att arbeta flexibelt och ha kontakt med många människor. Tjänsten kräver att du kan ta egna initiativ i linje med verksamhetens bästa.

Du följer riktlinjer, regler och givna rutiner. Du håller tidsramar, engagerar dig i verksamheten samt deltar i utvecklingsarbete med idéer och tankar. Vidare har du ett naturligt servicetänk och bidrar till ett gott samarbete med såväl kollegor som kunder och brukare som du möter i ditt arbete.

I tjänsten kommer du att utföra inköp inom Helsingborgs Stad. Därmed är det meriterande om du har förståelse för LOU - Lagen om offentlig upphandling.

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2022-04-17

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Vi välkomnar dig med engagemang och driv! Låter det här intressant för dig? Välkommen med din ansökan.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Säkerhetstekniker/Driftsättare

Säkerhetstekniker/Driftsättare

28 november 2024

Säkerhetstekniker Kungälv

Säkerhetstekniker Kungälv

27 november 2024

25 november 2024