OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Bodens kommun ska under året etablera och driftsätta en ny verksamhet för att öka tillgängligheten och samordningen av larm och samhällsskydd i en trygghets- och samordningscentral (TSC). TSC blir en ny enhet inom räddningstjänsten och ska bland annat hantera kommunens egna larm och jourtjänster. Vi hoppas att du vill komma och arbeta med oss som Larmtekniker.
ARBETSUPPGIFTER
I huvudsak kommer du arbeta med service/underhåll samt installation och driftsättning av kommunens inbrottslarm, passerkontroll, cctv och brandlarmsystem, men även med övrig säkerhets och trygghetsteknik som hanteras av kommunens Trygghets och samordningscentral.
Du stödjer också kommunens övriga förvaltningar med underhåll, genomför revisionskontroller samt håller i utbildning på kommunens säkerhets och trygghetssystem. Du genomför felsökningar och uppföljning av systemstatus och har ett nära samarbete med kommunens säkerhetsenhet, andra förvaltningar och kontakter mot kommunens leverantörer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom El, gärna med inriktning på larm och säkerhetsteknik eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. B-körkort är också ett krav.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet och relevant utbildning som larm/säkerhetstekniker på larm/säkerhetsföretag, alternativt inom statlig eller annan offentlig verksamhet.
Har produktkännedom om säkerhetssystem samt erfarenhet av säkerhetsfrågor.
Har god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt inom det svenska och engelska språket.
Erfarenhet av att hålla utbildningar samt
genomgått utbildning vid SSF gällande Inbrottslarm, kamerabevakning, mekaniskt skydd.
Utbildning och /eller har god kännedom om säkerhetssystemen Pacom Unison, Sentrion, Salto, Assa Arx och RCO.
Har god datavana och nätverksteknik samt innehar serverkunskap (Microsoft server etc..)
Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer då att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.