Larmtjänstoperatör till Kundstjänstservice, Umeå

Larmtjänstoperatör till Kundstjänstservice, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Kundtjänstservice hör till basenheten Servicecenter som finns inom verksamhetsområdet Digitalisering och service. Här utvecklar och levererar vi servicetjänster till regionens medarbetare, patienter och medborgare. Vi arbetar med alla servicetjänster till vården som till exempel reception, växel, IT stöd, lokalvård och på så sätt skapar vi förutsättningar för vården att fokusera på sina arbetsuppgifter.

Vi kallar växeln och larmtjänsten för sjukhusets hjärta med en puls liknande en akutverksamhet. Arbetet är oförutsägbart, viktigt och bidrar till att rädda liv. Hos oss kommer du att arbeta tillsammans med erfarna och ansvarstagande kollegor i ett team som har god sammanhållning och nära samarbete.

Vill du vara med och bidra till att Region Västerbotten har en växel i världsklass? Vi söker nu en medarbetare på vikariat 6 månader med chans till förlängning.


ARBETSUPPGIFTER
Växeln och larmtjänsten servar regionens tre sjukhus, samtliga hälsocentraler och folktandvårdsmottagningar. Här är du spindeln i nätet och fungerar som telefonist, larmtjänstoperatör och serviceperson. Du kommer att svara och koppla både interna och externa samtal vidare inom Region Västerbotten. I larmtjänsten kommer du att förmedla interna larm t ex medicinska larm, inbrotts-och fastighetsrelaterade driftlarm. I arbetet ingår även servicetjänster som beställning av teckentolk, kontakt med vaktbolag om helikopterlandningar och registreringar av felanmälan av IT- system. Det är lärorikt, meriterande och ansvarfullt arbete.

Växeln är öppen dygnet runt, året runt. Arbetstiderna är varierande vilket innebär att du kommer jobba dag, kväll, natt och helg enligt schema.


KVALIFIKATIONER
Vårt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och lyhörd. Du kommer att hamna i situationer där flera saker måste göras samtidigt, då behöver du kunna behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Som person tar du ansvar och är noggrann i ditt arbete. Du trivs med att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt.

För att lyckas i rollen behöver du ha gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivare bedömer likvärdig, samt några års erfarenhet från kund- och serviceorienterad verksamhet.

Ditt främsta arbetsverktyg är dator så du behöver ha god datorvana, samt goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket och förmåga att uttrycka dig i tal på engelska.

Ytterligare språkkunskaper samt erfarenheter från larmhantering eller arbete i större televäxel är meriterande.

Vi rekryterar löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


12 december 2024

11 december 2024

9 december 2024