LARMUTREDARE TILL RÄDDNINGSTJÄNSTEN I GÖTEBORG

LARMUTREDARE TILL RÄDDNINGSTJÄNSTEN I GÖTEBORG

Arbetsbeskrivning

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en utåtriktad och van administratör som är kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt? Vill du tillhöra en organisation som skapar ett tryggt samhälle, som värderar balansen mellan familjen och jobbet samt har ett starkt kamratskap? Då kanske vi har en tjänst som passar dig!

Vi på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver nu din administrativa erfarenhet, liksom erfarenhet av kundmöten och vana att hantera flera uppgifter parallellt.
Du kommer att vara en viktig spelare med kontinuerliga kundkontakter och ha ansvar för att både utreda inkomna obefogade larm samt ta emot och hantera felanmälningar. Som larmutredare och medarbetare på Radio- och larmenheten arbetar du i nära samarbete med både larmplanerare, larmadministratörer och tekniker.

Som person är du välorganiserad, strukturerad och noggrann. Du har förmåga att självständigt planerar ditt arbete och på ett positivt sätt ge god service. Din goda samarbetsförmåga gör att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt.


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha
• 3-årig gymnasieexamen, gärna inom administration eller teknisk inriktning
• minst 3 års arbetserfarenhet av administration och kundkontakter per telefon
• arbetserfarenhet av att jobba i affärssystem
• god datorvana av Outlook, Word samt Excel
• goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• B-körkort


Vi ser även gärna att du har
• erfarenhet från administrativt arbete i larmcentral
• kunskap om automatlarm
• kunskaper inom systemet Coordcom
• erfarenhet av fakturering
• erfarenhet av uppföljning och rapportering
• erfarenhet av framtagning av statistik och presentation av det


ÖVRIGT
Bifoga ditt CV och ett personligt brev med motivation varför du passar på tjänsten. Sök så snart som möjligt då vi har löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
En anställning hos Räddningstjänsten, kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras innan beslut om anställning. För en del av våra tjänster placerade i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap.

Med din anställning följer krigsplacering på Räddningstjänsten med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du är skyldig att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap eller krig.

Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. För vissa tjänster görs en arbetspsykologisk test samt stresstest.

Arbetstiderna är dagtid med flextid. Tillsammans med 11 kollegor sitter vi på Kålltorps Brandstation, Torpagatan 14, i Göteborg.
Vi har kollektivavtal, Förmånsportalen Benify, friskvårdstimme och möjlighet till träning på arbetsplatsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


Larmoperatör Addici Security Stockholm

Larmoperatör Addici Security Stockholm

5 november 2024

Utvecklas på vår larmcentral!

Utvecklas på vår larmcentral!

1 november 2024

Operatörer till Polisens kontaktcenter

Operatörer till Polisens kontaktcenter

30 oktober 2024

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

29 oktober 2024